הלחץ בבזק גובר: האם המדינה תאפשר ביטול ההפרדה המבנית בבזק?

סטלה הנדלר ושלמה פילבר נפגשו עם מנכ"ל משרד רוה"מ אלי גרונר ■ בבזק חוששים שהמדינה לא תאפשר ביטול ההפרדה המבנית בבזק כפי שהבטיחה בעבר ותרצה לדחותה למועד מאוחר יותר

מאמצים קדחתניים של בזק ושל משרד התקשורת למצוא נוסחה שתאפשר לה בכל זאת לקבל את ביטול ההפרדה המבנית החלה על הקבוצה. ל"גלובס" נודע כי מנכ"ל בזק סטלה הנדלר, ומנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר, נפגשו יחד עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אלי גרונר. בשל העובדה שראש הממשלה בנימין נתניהו משמש גם כשר התקשורת, גרונר מהווה כמעין תחנת ממסר שדרכו חברות התקשורת שוטחות את טענותיהם.

בתגובה רשמית של משרד התקשורת נמסר אמנם שהפגישה היא חלק מפגישות היכרות שגרתיות שעושה גרונר, אך יחד עם זאת, הנושא הבוער שנמצא כעת על הפרק בתחום התקשורת הוא שאלת גורלה של ההפרדה המבנית בבזק, והאם היא תקבל אותה בהתאם להבטחות שהובטחו לה בעבר, או שתידחה ותיבחן שוב מחדש כפי שמסתמן כרגע.

לאחרונה נחשף ב"גלובס", כי חלה תפנית משמעותית מאד בעמדת המדינה שכעת מסרבת לאפשר לבזק לקבל את ביטול ההפרדה המבנית במקביל להתפשרותה בנושא השימוש של מתחרותיה ברשת הטלפוניה שלה. התפנית היא מאד משמעותית כיוון שעד כה השיח במשרד התקשורת מול בזק היה שנתניהו בעד ביטול ההפרדה המבנית ללא תנאים, אך אח"כ משהדבר נתקל בהתנגדות, דובר על עסקה במסגרתה בזק שמנעה עד כה את השימוש בטלפוניה שלה על ידי מתחרותיה, תשחרר את הטלפוניה ובתמורה תקבל את ביטול ההפרדה. בשלב מסוים בזק התעקשה לקבל את כל ביטול ההפרדה, כאשר המדינה הייתה מוכנה להעניק לה ביטול מול בזק בינלאומי בשלב הראשון אך בזק דחתה זאת, בדורשה ביטול מלא.

התפנית מהווה ציון דרך, משום שכעת המדינה מיישרת קו ודורשת מבזק ליישם הטלפוניה ללא תנאים ולא מוכנה לקשור בינה לבין ביטול ההפרדה המבנית. כלומר, בזק עשויה להגיע למצב שבו רפורמת הטלפוניה תיושם מבלי שתקבל את ביטול ההפרדה, והדבר היחיד שיינתן לה זה ההזדמנות להשמיע מחדש את עמדתה מול משרד התקשורת בנושא.

בזק מנסה למנוע זאת בכל דרך, היא פועלת כדי לחזור ולקשר בין הדברים, והתמונה כרגע היא מעורפלת. נדגיש כי ביטול ההפרדה שווה לבזק ולבעלי מניותיה הרבה מאד כסף, ומכאן הלחץ והדרישה מהמדינה לעמוד בהתחייבויות העבר שנתנו לחברה כבר מספר פעמים בנושא.

ממשרד התקשורת נמסר בתגובה: ״הפגישה היא חלק ממערך פגישות של מנכל רוה"מ עם מנהלים בכירים במשק להיכרות השווקים השונים. בעבר נפגש גרונר עם מנכל ויו"ר סלקום ועם מנכ"ל פרטנר ונציג הבעלים. לכל הפגישות הוזמן להשתתף גם מנכל משרד התקשורת״. מבזק סירבו להגיב.