נעילה שלילית בבורסות אירופה; מניות הבנקים הכבידו

מגמה מעורבת בנעילת המסחר הבוקר באסיה ■ שר האוצר היפני: תיתכן אפשרות להתערבות בשוק המט"ח ■ עונת הדוחות באירופה בעיצומה

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

מגמה שלילית נרשמה היום (ד') במרבית בורסות אירופה על רקע ירידות בוול סטריט ונעילה מעורבת בבורסות אסיה. הירידות לקראת סיום המסחר התמתנו בעקבות זינוק חד במחירי הנפט בעקבות נתונים בארה"ב שהצביעו על ירידה במלאי הנפט בשבוע החולף. סקטור הבנקאות הכביד על הבורסות באירופה כאשר המשקיעים התמקדו בעונת הדוחות שנמצאת בישורת האחרונה.

 

"השווקים נתמכים בעובדה כי אין חדשות שליליות. זה לא שיש סיבה ברורה לחיוב בנוגע לכלכלה העולמית, פשוט ייתכן כי התחזיות הפסימיות הלכו רחוק מדי", ציינו ב-Daiwa Securoties.

עונת הדוחות באירופה בעיצומה, והיום אישררה יצרנית הבירה הדנית קרלסברג  את תחזיותיה ל-2016 למרות ירידה במכירותיה ברבעון הראשון של השנה, בין היתר בשל חולשה בסין והשפעות מטבע שליליות.

אלסטום  עברה לרווח של 3 מיליארד אירו בשנה הפיסקאלית שנגמרה במארס, לאחר הפסד של 719 מיליון אירו בשנה הקודמת לה. החברה דיווחה בנוסף על עלייה של כ-7% בהכנסותיה.

דויטשה פוסט  אישררה את תחזיותיה השנתיות לאחר שדיווחה על זינוק של 21% ברווחיה לרבעון הראשון של השנה.

באסיה ננעל הבוקר המסחר במגמה מעורבת.

 

הין-דולר ממשיך לרכז עניין, על רקע הרמז שנתן שר האוצר היפני בנוגע להתערבות אפשרית בשוק המט"ח במטרה למתן את עליות המטבע המקומי.

ברויטרס דווח עם זאת כי שר האוצר תדרך את הפרלמנט היפני, באומרו כי למדינה אין כל כוונה להתערבות ארוכת טווח, אשר תקל בין היתר על חברות היצוא היפניות הגדולות.

גם במזרח מתנהלת עונת הדוחות, ובין החברות שמדווחות היום ניתן למצוא את ענקיות הרכב היפניות Toyota  ו-Nissan .

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]