נעילה שלילית בוול סטריט; מיילן טיפסה 1.4%, ג'יי.סי פני נפלה 2.8%

המכירות הקמעונאיות עלו ב-1.3% באפריל, העלייה החדה ביותר מאז מארס אשתקד ■ ה-S&P והדאו סגרו שבוע שלישי ברציפות בירידות ■ מיילן רוכשת את החטיבה הגנרית של רנסנס

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

יום המסחר בבורסות של ארה"ב נחתם היום (ו') בירידות שערים, בהובלת סקטור הפיננסים והתעשייה. בבורסות אירופה ננעל המסחר במגמה חיובית בעוד הדולר נסחר בעליות והעפיל לשיא של שישה שבועות מול סל המטבעות. הנפט ננעל במגמה שלילית אך סגר שבוע חיובי.

 

מדדי הדאו ג'ונס וה-S&P חתמו שבוע שלישי ברציפות של ירידות. ה-S&P ירד היום כ-0.9% והשיל מערכו השבוע 0.5%. הדאו ג'ונס נפל ב-1.1% וסיים את השבוע בירידה של 1.2%. הנאסד"ק ירד היום וגם בסיכום שבועי כ-0.4%.

 

בזירת המאקרו האמריקאית, ב-15:30 פורסמו נתוני המכירות הקמעונאיות שהצביעו על עלייה של 1.3% באפריל, העלייה הגבוהה ביותר מאז מארס אשתקד ועלייה במכירות לראשונה מזה שלושה חודשים. זאת בעוד בשוק ציפו לעלייה מתונה יותר של 0.7%. במקביל פורסם מדד המחירים ליצרן, שעלה ב-0.2% באפריל, מתחת לצפי האנליסטים שעמד על עלייה של 0.3%. 

ב-17:00 פורסם מדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן שרשם קריאה של 95.8 נקודות בחודש מאי (קריאה ראשונית) לעומת צפי לקריאה של כ-90 נקודות. במקביל פורסם נתון המלאים העסקיים שטיפס ב-0.4% במארס, בעוד בשוק ציפו לעלייה של 0.2%.

"אני חושב שהמשקיעים והסוחרים מודאגים מכך שלא יצאו מהשוק בגלל הפד", מציין לאנס רוברטס, מנהל השקעות ראשי בחברת Clarity Financial. "כולם בטוחים כעת שהפד עשוי שלא להעלות ריבית ביוני", הוא הוסיף.

הנפט  המשיך להיסחר בתנודתיות גבוהה והיום נפל בכ-1% לאחר שקרטל אופ"ק הודיע כי ספקולנטים בשוק הצליחו לגרום לעלייה במחירים, אך ההיצע עדיין גבוה מאוד. עם זאת בסיכום שבועי הנפט עלה בכ-3%.

בגרמניה דווח היום כי הכלכלה התרחבה בקצב שנתי של 0.7% ברבעון הראשון, לאחר צמיחה של 0.3% ברבעון האחרון של 2015 ולעומת צפי כלכלנים להתרחבות של 0.6%.

הבנק המרכזי הבריטי, בנק אוף אינגלנד, חתך אתמול את תחזיות הצמיחה שלו והשמיע את ההתראה הברורה ביותר שלו עד כה נגד הברקזיט, שלפיה הצבעה על עזיבת האיחוד האירופי תפגע בכלכלה, וככל הנראה תגרום מיתון. בהתייחסו למשאל הם שייערך ב-23 ביוני כאל "הפיל שבחדר", אמר נגיד הבנק הבריטי מרק קארני, כי האי-ודאות בנוגע לתחזית של בריטניה עלתה לרמתה הגבוהה ביותר מאז משבר החוב של גוש האירו.

הבנק הותיר את הריבית על שפל של 0.5%, בטענה שהאינפלציה עדיין מרוסנת.

אתמול פורסם בארה"ב כי התביעות החדשות לדמי אבטלה זינקו בשבוע הראשון של מאי זה השבוע השלישי ברציפות, ל-294 אלף - שיא של 14 חודשים ונתון המעיד על אפשרות של היחלשות שוק העבודה בארה"ב. תחזיות האנליסטים צפו 270 אלף תביעות חדשות לתשלום דמי אבטלה, לאחר שבשבוע הקודם נרשם נתון של 274 אלף.

כמו כן פורסמו נתונים המראים על המשך הירידה בריבית המשכנתאות בארה"ב. הריבית על משכנתאות ל-30 שנה הגיעה לשפל של שלוש שנים.

מניית אפל  המשיכה לרכז עניין לאחר הירידות של השבועיים האחרונים. אמש לאחר סיום המסחר הודיעה אפל כי היא משקיעה כמיליארד דולר בחברה הסינית דידי צ'קסינג, הפועלת בתחום של שיתוף נסיעות.

חברת ג'יי.סי. פני  פרסמה תוצאות לפני פתיחת המסחר ופספסה את תחזיות האנליסטים כאשר דיווחה על הכנסות של כ-2.82 מיליארד דולר והפסד של כ-68 מיליון דולר או 22 סנט למניה ברבעון הראשון של השנה.

מניות החברות הגנריות שצנחו לאחרונה, ביניהן טבע , פריגו ומיילן, המשיכו לבלוט במסחר.

מיילן  הודיעה הערב על רכישת החטיבה הגנרית של חברת Renaissance Acquisition Holdings תמורת 950 מיליון דולר במזומן בנוסף לתשלומים נוספים של עד כ-50 מיליון דולר בכפוף להתאמות שונות שייעשו בעתיד. מיילן מציינת כי הרכישה תספק לה 25 תרופות גנריות בתחום הדרמטולוגיה.