נעילה שלילית בבורסה בת"א; פריגו קרסה 5.4%, טבע 3.7%

חששות מהמשך הידרדרות כלכלת ארה"ב משכו את וול סטריט לירידות בסוף השבוע ■ מניות הפארמה הגדולות נסחרו בירידות חדות ■ היום יפורסם מדד המחירים לצרכן, ובאקסלנס מעריכים כי הוא עלה ב-0.6%

הבורסה בתל אביב / צילום: תמר מצפי
הבורסה בתל אביב / צילום: תמר מצפי

ירידות השערים בוול סטריט בסוף השבוע ופערי הארביטראז' השליליים במניות הכבדות הקרינו באופן שלילי על המסחר היום (א') בבורסה של תל-אביב. מדד המעו"ף השיל מערכו כ-1.4% בהובלת מניות הפארמה הגדולות דוגמת פריגו, טבע ומיילן שנסחרו בירידות חדות.

 

בסוף השבוע התפרסמו שורה של נתוני מאקרו של הכלכלות המרכזיות בעולם, והשורה התחתונה הייתה כי הכלכלה העולמית גולשת להאטה, והנתונים חוצי יבשות.

בסוף השבוע צוטטה ג'נט ילן, יו"ר פהדרל ריזרב, כמי שאומרת שהיא לא פוסלת על הסף ריבית שלילית אולם יש להמתין ולראות את המשמעות של הדברים ביפן ובאירופה.

היום יפורסם מדד המחירים לצרכן לחודש אפריל, ובאקסלנס מעריכים כי המדד יעלה ב-0.6%. עוד מעריכים באקסלנס כי מדד חודש מאי יהיה חיובי, ובסך-הכול בטווח של 12 חודשים קדימה יעלה מדד המחירים לצרכן ב-0.7%.

בין המניות שבלטו במסחר נציין כאמור את מניות הפארמה הגדולות:

טבע  שדיווחה בשבוע שעבר על התוצאות הכספיות שלה. החברה אמנם הציגה דוחות טובים אך האנליסטים היו מודאגים מביצועי החטיבה הגנרית של החברה. הבוקר דווח בבלומברג כי מיילן ונוברטיס מועמדות לרכוש את תיק הנכסים של החברה בבריטניה, אירלנד ואיסלנד בתמורה לעד 2 מיליארד דולר וזאת כתנאי לאישור רכישת אקטוויס ג'נריקס.

מיילן  הודיעה ביום שישי שתרכוש את החטיבה הגנרית בתחום הדרמטולוגיה של חברת Renaissance Acquisition Holdings תמורת 950 מיליון דולר במזומן בנוסף לתשלומים נוספים של עד כ-50 מיליון דולר. הרכישה תספק לפורטפוליו המוצרים שלה 25 תרופות ממותגות בעיקר בתחום הדרמטולוגיה.