פריגו ממשיכה בצניחה לאחר הדוחות שתאמו את אזהרת הרווח

ההפסד התפעולי ברבעון העמיק ל-304 מיליון דולר, בעיקר בשל הפחתות שקשורות לרכישה של אומגה

בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי
בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי

מניית פריגו   ממשיכה במגמה השלילית שלה גם לאחר פרסום הדוחות הרבעוניים בסוף השבוע. לאחר הירידה במניה בניו-יורק בימים שבהם לא היה מסחר בישראל, המניה ירדה היום (א') במהלך המסחר בת"א בכ-6% והשלימה ירידה של כ-57% מהשיא של לפני 13 חודשים.

התוצאות ברבעון הראשון לא היו בגדר הפתעה, ותאמו לאזהרת הרווח שפורסמה. אולם המשקיעים התקשו להתעודד מהנתונים שסיפקה החברה בשיחת הוועידה שערכה לאחר פרסום הדוחות, לראשונה בהובלת המנכ"ל החדש, ג'ון הנדריקסון, שנכנס לתפקיד לפני כ-3 שבועות.

ההכנסות של פריגו ברבעון הסתכמו בכ-1.34 מיליארד דולר, עלייה של 32% מהרבעון המקביל (בהכללת חטיבת הוויטמינים שעומדת למכירה, ההכנסות היו כ-1.38 מיליארד דולר).

לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), פריגו עברה להפסד תפעולי של 304 מיליון דולר לעומת רווח תפעולי של 199 מיליון דולר ברבעון המקביל, בעיקר בשל ההפחתות החשבונאיות שקשורות לרכישה של חברת אומגה - שהתבררה בדיעבד ככושלת. ההפחתות כללו 273 מיליון דולר של נכסים בלתי מוחשיים ועוד 194 מיליון דולר בגין המוניטין, ובסך הכול 467 מיליון דולר. מי שניהל את אומגה היה מארק קוק, שהוזז מהתפקיד ובמקומו ינהל את העסק שרון כוחן, האחראי על הפעילות הבינלאומית בפריגו.

אומגה תרמה 318 מיליון דולר להכנסות פריגו ברבעון, עם רווח תפעולי מתואם של 25 מיליון דולר, וב-2016 כולה פריגו מצפה כי תרומת אומגה להכנסות תגיע ל-1.4 מיליארד דולר, כרבע מההכנסות הצפויות בפריגו כולה, 5.6-5.9 מיליארד דולר.

ההפחתות החשבונאיות הובילו להפסד נקי של 133 מיליון דולר, עלייה מ-94.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. על בסיס Non-GAAP פריגו רושמת רווח נקי של כ-251 מיליון דולר, דומה לרבעון המקביל, ושל 1.75 דולר למניה, בהתאם לאזהרת הרווח.

תחום הפעילות המרכזי - הבריאות לצרכן (CHC) - הניב הכנסות של 700 מיליון דולר, עלייה של 2.2%, ורווח תפעולי מתואם של 122 מיליון דולר, ללא שינוי מהרבעון המקביל. תחום תרופות המרשם, שהלחצים התחרותיים בו היוו אחת מהסיבות לאזהרת הרווח, רשם הכנסות של 257 מיליון דולר ורווח תפעולי מתואם של 117 מיליון דולר. פריגו מצפה שההכנסות השנתיות יהיו 1.2 מיליארד דולר, וששחיקת המחירים עד סוף השנה תגיע ל-6%.

התמלוגים שמקבלת פריגו ממכירות טיסאברי, תרופה לטיפול בטרשת נפוצה, הסתכמו ב-88 מיליון דולר, עלייה של 7.3%. עם זאת, בשיחת הוועידה ציין המנכ"ל שלא מדובר בנכס אסטרטגי אלא פיננסי, ובחברה פתוחים לחשיבה מחודשת בתחום (במילים אחרות - ייתכן שהנכס יימכר).

בכל הקשור לתרומת מוצרים חדשים (בכל הפעילויות) להכנסות החברה, פריגו מצפה ל"יותר מ-300 מיליון דולר" ב-2016, לעומת צפי קודם ליותר מ-400 מיליון דולר.