רווח של 149 מ' ש' לדלק רכב ברבעון; זינוק של 67% במכירות פורד

למרות שההכנסות גדלו, מכירות מאזדה, מותג הדגל של היבואנית, רשמו צניחה דו-ספרתית

אחרי שדלק רכב  של גיל אגמון נהנתה ברבעון הראשון של 2015 מהכנסות מימון בהיקף של 45 מיליון שקל, עיקרן משערוך מניות חברת הטכנולוגיה מובילאיי (Mobileye), גרר אותה סעיף המימון לשחיקה של 13% ברווחי הרבעון הראשון השנה. סעיף המימון הרבעוני של דלק רכב הושפע לרעה גם משינויים במטבע הין היפני ובסך הכל הציגה יבואנית הרכב הוצאות מימון נטו שהסתכמו ב-21 מיליון שקל, לעומת הכנסות מימון נטו של 32 מיליון שקל ברבעון המקביל.

בסיכום הרבעון הציגה יבואנית רכבי מאזדה, פורד ו-BMW רווח רבעוני של 149 מיליון שקל, בזכות צמיחה בהכנסות ושיפור הרווחיות התפעולית. יחד עם זאת, הנתונים שמציגה דלק רכב מצביעים על כך שפריחת שוק המכוניות הישראלי ומכירות השיא שנרשמים בו לא באים לידי ביטוי בפעילותה.

מנתוני משרד הרישוי עולה כי בסיכום הרבעון הראשון כמות המכוניות החדשות שנמכרו בישראל צמחה ביותר מ-13% והתקרבה ל-91 אלף מכוניות. מספר המכוניות שמכרה דלק רכב דווקא נחלש בשיעור מתון של 1% ועמד על פחות מ-8,800, בעיקר בהשפעת מכירות המותג המרכזי שלה, רכבי מאזדה, שמכירותיו ברבעון הראשון נחלשו ב-11% ועמדו על קצת יותר מ-6,000 כלי רכב.

ירידה זו אוזנה ברובה עם זינוק של 67% במכירות רכבי פורד, שנשקו ל-1,500, אחרי שבסיכום 2015 סבל מותג זה משנה חלשה במיוחד בעקבות מלאי מכוניות מצומצם ודחיית מועדי ייצור של דגמים חדשים. מכירות מכוניות היוקרה של דלק רכב, BMW ו-MINI, צמחו בסיכום רבעוני ב-8% והגיעו ליותר מ-1,200.

בשורת ההכנסות דלק רכב מציגה צמיחה של 6% בהכנסותיה הרבעוניות, שהגיעו ל-1.25 מיליארד שקל, ככל הנראה בהשפעות שינויי מטבע ושינוי תמהיל מכירות. הרווח הגולמי של החברה עלה ב-7% ל-253 מיליון שקל, ושיעורו מהמכירות נותר על כ-20%, והרווח התפעולי שלה עלה ב-8.5% ל-219 מיליון שקל ושיעורו מהמכירות עלה מ-17% ל-17.5%.

עוד עולה מהדוחות כי במהלך הרבעון הראשון הגדילה דלק רכב את החזקותיה במניית פורד ובסוף הרבעון החזיקה מניות של החברה בשווי הוגן של 152 מיליון שקל. שווי מניות מובילאיי שנותרו בידי דלק רכב - אחרי שב-2014 מימושן ושיערוכן ייצר לה רווחי עתק בהיקף של מאות מיליוני שקלים - עמד על 24 מיליון שקל, וכן היא החזיקה במניות מאזדה ו-BMW בהיקף של 32 ו-42 מיליון שקל בהתאמה.

מניית דלק רכב עלתה היום כ-4% במהלך המסחר והיא משקפת לחברה שווי של 3.25 מיליארד שקל.

פילוח מכירות
 פילוח מכירות