נמחקו הירידות בבורסה בשעה האחרונה למסחר

המשק הישראלי צמח בקצב שנתי של 0.8% ברבעון הראשון - נמוך מהתחזיות של האוצר ■ מגמה שלילית בבורסות אירופה; יציבות בול סטריט

הבורסה בתל אביב / צילום: תמר מצפי
הבורסה בתל אביב / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה התנהל היום (ב') במגמה שלילית על רקע מגמה דומה בבורסות אירופה ומגמה חיובית בוול סטריט. בשעה האחרונה של המסחר התייצבו המדדים והבורסה מחקה את הירידות של היום. פעילים בשוק אמור כי שינוי המגמה בשעה האחרונה נובע מניתוח נתוני הצמיחה לרבעון הראשון ומכך שהחשש מבריחה של משקיעים זרים מהשוק התפוגג.

 

מוקדם יותר פורסם כי קצב הצמיחה של המשק ירד ל-0.8%, כך עולה מסיכום ראשוני של נתוני הרבעון הראשון של השנה שפרסמה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. הנתונים המאכזבים, שהושפעו במידה ניכרת מהירידה החדה (12.9%) בייצוא הסחורות והשירותים, מגדילים את הלחץ על האוצר ובנק ישראל להוריד את תחזיות הצמיחה למשק ל-2016 שעומדות על 2.8-2.9%. (לסיפור המלא)

לאחר חמישה חודשים של ירידות, מדד המחירים לצרכן לחודש אפריל עלה ב-0.4% לרמה של 98.5 נקודות, כך פרסמה אתמול הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. המדד ללא מחירי הדיור עלה ב-0.6% וללא מחירי האנרגיה המדד טיפס ב-0.3%. ב-12 החודשים האחרונים המדד עדיין שלילי וירד ב-0.9%. מתחילת השנה המדד ירד ב-0.6%.

עליות בולטות נרשמו בסעיפי ההלבשה והנעלה - 3.7%, תרבות ובידור - 2.1% ותחבורה - 1.7%. בתחום המזון, מחירי העגבניות עלו ב-14%. ירידת מחירים בולטת נרשמה במיוחד בסעיף ריהוט וציוד לבית (0.8%) ובתחום המזון מחירי המלפפונים צנחו בכ-14%. 

מניות הפארמה - טבע , פריגו  ומיילן  - הוסיפו לרכז עניין לאחר שנפלו אתמול וגררו את מדד המעו"ף לירידות ניכרות. 

עונת הדוחות בעיצומה, והבנקים בישראל צפויים לפרסם את תוצאותיהם השבוע. בסקירה שפורסמה מטעם לידר שוקי הון נטען כי התוצאות שתפורסמנה צפויות להיות חלשות יחסית, בעיקר עקב האינפלציה השלילית והורדת מס החברות שצפויים להשפיע עליהן. נציין את פועלים , לאומי , דיסקונט  ומזרחי טפחות .

אתמול נחשף ב"גלובס" כי רשות ההגבלים העסקיים אינה צפויה להתנגד למכירת מגה לרשת יינות ביתן. במקביל, נזכיר כי רשות ההגבלים הבהירה כי לא תאשר את מכירת מגה לרשת רמי לוי שיווק השקמה, מחשש לפגיעה בתחרות. נציין את אלון רבוע כחול . היום מתנהל דיון בעניין מכירת מגה בבית המשפט.

 

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]