וול סטריט סגרה בעליות של 1%; אפל עלתה ב-4%

בנק ההשקעות גולדמן זקס העלה את מחיר היעד לחבית מ-45 דולר ל-50 דולר עד סוף שנת 2016 וכתב בסקירה שעודפי הפקת הנפט מגיעים לקיצם ■ מאקרו: מדד האמפייר סטייט בניו-יורק נפל

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט הסתיים (ב') כשהמדדים המובילים עלו בשיעור מרשים של עד 1%. הנפט עלה בשיעור חד של כמעט 4% וסגר קרוב לרמת 48 הדולרים לחבית.

 

המדדים המובילים בוול סטריט חתמו ביום שישי שבוע שלישי ברציפות של ירידות. ה-S&P השיל מערכו בשבוע החולף 0.5% בעוד הדאו ג'ונס השלים ירידה שבועית של 1.2%. הנאסד"ק ירד בסיכום שבועי כ-0.4%.

המשקיעים מתמקדים כעת בשלושה אירועים מהותיים שעשויים להשפיע על כיוון השווקים בטווח הקצר: משאל העם בבריטניה לגבי פרישה מהאיחוד האירופי, החלטת הריבית של הפד בחודש יוני והבחירות לנשיאות בארה"ב בנובמבר.

"משאל העם הצפוי בבריטניה ב-23 ביוני על שאלת היציאה מהאיחוד האירופי צפוי להמשיך להכביד על שוקי המניות, בשל החששות להשפעה אפשרית של הצבעה בעד יציאה", מציינים בהראל פיננסים. "הנושא הזה, יחד עם החולשה המחודשת בנתוני המקרו בכלכלה הסינית (יבוא, יצוא וכו') עשויים להמשיך להכביד על שוקי המניות בחודש הקרוב", נכתב בסקירה שפרסמו בבית ההשקעות.

מהמר על מפולת? קארל אייקן הגדיל את פוזיציות השורט

מה יותר טוב לבורסות בעולם - פיל רפובליקני או חמור דמוקרטי?

בזירת המאקרו פורסם היום לפני פתיחת המסחר מדד האמפייר סטייט, שבוחן את פעילות הייצור במדינת ניו-יורק. המדד רשם קריאה שלילית של 9 נקודות בחודש מאי, הרבה מתחת לתחזיות בשוק שצפו קריאה של 7.2 נקודות, לאחר קריאה של 9.6 נקודות באפריל.

הנפט המשיך לעמוד במוקד ומתקרב לעבר רף ה-50 דולר לחבית. בנק ההשקעות האמריקאי גולדמן זקס העלה הבוקר את מחיר היעד לחבית מ-45 דולר ל-50 דולר עד סוף שנת 2016. "האיזון המיוחל בשוק הנפט סוף-סוף התחיל", כך כותבים בסקירתם כלכלני הבנק הבוקר. הברנט וה-WTI נסחרים בעלייה של כ-1.8% ונסחרים סביב 48.7 ו-47 דולר לחבית בהתאמה.

 

עונת הדוחות נמצאת בישורת האחרונה בהראל פיננסים מציינים כי עד כה פרסמו 460 חברות הנסחרות במדד ה-S&P 500. בממוצע, החברות היכו את ציפיות הרווח במעל 3% ובהכנסות בכמעט 1%. בסה"כ 27% מהחברות הפתיעו. בהמשך השבוע יפרסמו את תוצאותיהן הקמעונאיות הגדולות, ביניהן הום דיפו , טרגט , וול-מארט .

אפל  הוסיפה לבלוט במסחר לאחר שצנחה בשבוע שעבר מתחת ל-90 דולר למניה, שפל של יותר משנתיים. בסוף השבוע ענקית הטכנולוגיה הודיעה כי השקיעה מיליארד דולר במתחרה של אובר בסין, חברת דידי צ'ושינג.

בתוך כך, היום פורסם כי וורן באפט פתח פוזיצייה על אפל. לפי הדיווח התקופתי של חברת ברקשייר הת'אוויי, חברת ההחזקות בבעלותו של באפט, לרשות ניירות ערך בארה"ב, היא החזיקה בתום הרבעון הראשון 9.81 מיליון מניות של אפל בשווי נוכחי של כ-900 מיליון דולר.

חברת התרופות פייזר  הודיעה כי תרכוש את חברת התרופות Anacor Pharmaceuticals בעסקה בשווי של 5.2 מיליארד דולר. העסקה צפויה להיסגר ברבעון השלישי של השנה.

בנוסף לפייזר, מניות הפארמה הגדולות המשיכו לרכז עניין לאחר שנסחרו תחת לחץ בימים האחרונים. נציין את טבע , מיילן  ופריגו 

בריינסטורם  ריכזה עניין לאחר שהחברה קיבלה הודעה מהמדען הראשי לפיה המדען יעמיד מענק לחברה בהיקף כספי של כ-1.5 מיליון דולר למימון המשך פיתוחי החברה. המדען הראשי בישראל תומך ב- Brainstorm Cell Therapeutics משנת 2007, במהלכן זכתה החברה במענקים בסך של כ-23 מיליון שקל לפיתוח ה-NurOwn. בריינסטורם תידרש לשלם תמלוגים למדען שיתבססו על מכירות מוצריה, בסך של עד הסכום המצטבר של המענקים שקיבלה מהמדען הראשי בתוספת ריבית מצטברת.

פלוריסטם , חברת הביו רפואה הישראלית המפתחת מוצרי ריפוי באמצעות תאים שמקורם בשיליה, הודיעה היום (ב') כי השלימה את גיוסם של 150 המטופלים לניסוי הגלובלי שלב II בתאי ה- PLX-PAD לטיפול בצליעה לסירוגין ( IC ), מחלה הפוגעת בעורקים הפריפריאליים. לניסוי, שהינו ניסוי רנדומלי double blind , מבוקר על ידי קבוצת פלאסבו, גויסו מאז אוקטובר האחרון כ- 50 מטופלים בארה"ב, גרמניה, דרום קוריאה וישראל.