לפיד: ישראל מתמודדת עם אתגרים רבים - יש צורך במנהיגות

לפיד: אני עובד קשה מאוד כדי להוביל את מדינת ישראל ■ אומר בכנס בוושינגטון: "יש צורך במנהיג הנכון לזמן הנכון" ■ האם יצטרף לממשלת אחדות? – "פוליטיקה היא כלי להיטיב עם העולם, ולא כלי לחלוקת תיקים"

יאיר לפיד / צילום: אייל יצהר
יאיר לפיד / צילום: אייל יצהר

ח"כ יאיר לפיד, יו"ר מפלגת "יש עתיד", הכריז הערב (ב'), שהוא שואף להיות ראש הממשלה ושהוא פועל להשגת מטרה זו. "יש צורך במנהיג הנכון לזמן הנכון", הוא אמר. לפיד דיבר בדו-שיח פומבי עם העיתונאי ג'פרי גולדברג בוועידה השנתית של הליגה נגד השמצה בוושינגטון.

המראיין שאל את לפיד איזו חלופה הוא מציע להנהגת המדינה לאור עליית "יש עתיד" בסקרים עדכניים. תשובת לפיד: "אני עובד קשה מאוד כדי להשיג את המטרה ולהוביל את מדינת ישראל. הגיע זמנה של ישראל להתקדם ואנו מציעים לציבור תכנית מפורטת שתצעיד את ישראל במסלול הנכון. ישראל מתמודדת עתה עם אתגרים רבים מבית ומחוץ ויש צורך במנהיגות שתדע להתמודד עם האתגרים האלה".

"ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הוא יריב קשה, אך מנהיגות קשורה גם בזמן", הוסיף לפיד. "יש צורך במנהיג הנכון לזמן הנכון. זה הזמן שבו הציבור צריך להתקדם ואני עושה זאת (מתמודד עם נתניהו) בכבוד. אני לא אוהב מצב שבו פוליטיקאים בונים מנהיגות ע"י (הטחת) השמצות בראש הממשלה. אני נוהג בו בכבוד, אך הגיעה העת להתקדם וזו הסיבה שהניעה אותי להצטרף לפוליטיקה".

בתשובה על שאלה מדוע לא ייצטרף לממשלת אחדות אמר לפיד: "בשבועות שחלפו אנו רואים כיצד הפוליטיקה כל כך עסוקה בעצמה עד שהיא שוכחת שבעצם יש לה מטרה. אנשים מתמקדים רק בתפקיד שהם שואפים להשיג במקום להתמקד בשאלה כיצד הם יכולים לשרת את המדינה. הפוליטיקאים כל כך עסוקים בעצמם עד שהם שוכחים שיש להם מטרה - לשרת את הציבור. זה רע למדינה מפני שלא מדובר פה על ערכים ועקרונות. פוליטיקה היא כלי שנועד להיטיב עם העולם, לא כלי לחלוקת תיקים".

לדבריו, התנהלות כזו גורמת לאזרחים להרגיש שהמערכת הפוליטית אינה קשורה אליהם. היא אינה עוסקת בכלכלה או בסוגיות של מלחמה ושלום או ביחסי חוץ, אלא אך ורק בחלוקת ג'ובים.

על היחסים בין ישראל לארה"ב אמר לפיד: "לא אאשים אף אחד מהמנהיגים (כלומר נתניהו או נשיא ארה"ב, ברק אובמה) במצב הנוכחי של היחסים. היחסים בין ארה"ב לישראל עמוקים יותר מהיחסים בין שני אנשים". לדבריו, היחסים בין שצי המדינות יציבים ואינם צריכים להיות מקור לדאגה.

לפיד אמר עוד, כי הוא תומך בנישואים אזרחיים בישראל. בסוגיה אחרת הוא הכריז: "חובתנו היא לכבד את המיעוטים מפני שכיהודים למדנו בדרך הקשה מה עלול לקרות אם לא נוהגים כך".