סורוס דפנסיבי: מימש שליש מהמניות, רכש זהב

סורוס הזהיר לאחרונה מפני בועת אשראי בסין שמזכירה לו את בועת האשראי שגרמה למשבר הכלכלי הגדול של 2008

ג'ורג' סורוס/  צלם:רויטרס
ג'ורג' סורוס/ צלם:רויטרס

המיליארדר ג'ורג' סורוס ממשיך בקו הדפנסיבי שלו ובחודשים האחרונים מימש שליש מתיק המניות האמריקאי שלו ורכש במקומו החזקות בתחום הזהב, שנחשב למקום מפלט בימים קשים. סורוס השקיע 264 מיליון דולר ברכישת מניות בחברת Barrick Gold Corp  שנחשבת למפיקת הזהב הגדולה בעולם. עם השלמת הרכישה הופכת ההחזקה של סורוס ב-Barrick להחזקה הציבורית הגדולה ביותר של קרן ההשקעות שבניהולו.

כאמור, הזהב נחשב למקום מפלט להשקעות בימי משבר בעיקר בשל השימושים הרבים שיש בו. מחיר הזהב למסירה מיידית עלה בשלוש החודשים האחרונים בשיעור חד של 16% מה שגורם להערכות כי גדלו הסיכויים להידרדרות למשבר כלכלי חדש אליו גולשת הכלכלה העולמית.

על פי דיווח בסוכנויות הידיעות, ירד שווי תיק ההשקעות הפומבי בארה"ב של סורוס ב-37% והוא עומד כיום על 3.5 מיליארד דולר. יש לציין כי קרנות גידור וקרנות השקעה מחויבות לדווח על החזקותיהם הסחירות בלבד בעוד על יתר ההחזקות אינן מחויבות לדווח כך שלא ברור אם סורוס ספג הפסדים של 37% או פשוט צמצם את השקעותיו הסחירות והעביר את הכספים שבניהולו לאפיקים לא סחירים או אפיקים שאינם מחויבים בדיווח.

לאחרונה התבטא סורוס בחריפות נגד הכלכלה הסינית ובועת האשראי שצומחת בה. סורוס אמר כי בועת האשראי בסין מזכירה את הבועה שהתנפחה בעולם המערבי טרם הקריסה הגדולה של סוף 2008, קריסה ממנה העולם טרם התאושש.