Illusive גייסה עוד 3 מיליון דולר; MinuteLab גייסה 2 מיליון דולר

הסטארט-אפ CrowdX נמכר ל-CellWize תמורת מיליוני דולרים בודדים, אחרי שגייס יותר מ-4 מיליון דולר

חברת illusive networks / צילום: אביב פרסבורגר
חברת illusive networks / צילום: אביב פרסבורגר

יום של מיני-גיוסים בהיי-טק הישראלי. חברת אבטחת הסייבר illusive networks גייסה 3 מיליון דולרים נוספים, ובכך השלימה את סבב הגיוס עליו הודיעה באוקטובר האחרון מ-22 ל-25 מיליון דולר.

בהגדלת ההשקעה לקחו חלק כל המשקיעים מהסבב המקורי: קרן NEA, קרן Bessemer, סיסקו השקעות, Marker, סיטי ונצ'רס ו-Innovation Endeavors של אריק שמידט, יו"ר גוגל. משקיע אחר בחברה, שלא לקח חלק בהגדלת ההשקעה, היא קרן Team8 הישראלית שמלווה את החברה מרגע הקמתה והייתה אחראית על הגיוס הראשון של החברה - 5 מיליון דולר. עד כה, גייסה illusive 30 מיליון דולר.

Illusive, שהוקמה לפני פחות משנה, מתמחה בהטעיית האקרים שמנסים לבצע התקפות סייבר. שלמה טובול, מנכ"ל החברה, ציין בהודעתה כי "תעשיית אבטחת הסייבר זקוקה לאלטרנטיבה לאסכולה הישנה של מלכודות דבש (כינוי למערכת או תוכנה שמטרתה לפתות האקרים, ט.צ.) שנכשלות בזיהוי יעיל התקפות סייבר מורכבות".

הגיוס השני הוא של MinuteLab שהזרימה לקופתה 2 מיליון דולר מקרן גלילות קפיטל, במסגרת גיוס סיד. MinuteLab הוקמה רק השנה על ידי רמי שלום והאחים משה ודפנה ליטוין, והיא פיתחה למפתחים "מעבדות וירטואליות המפשטות את תהליך פיתוח הקוד באופן אינטראקטיבי בסביבה חיה", מצוין בהודעת החברה. "המשימה של הגדרת סביבת מעבדה המדמה סביבה תפעולית ומתפקדת עבור מפתחים, שבה יוכלו להפעיל באופן אינטראקטיבי את הקוד שזה עתה כתבו, מהווה מרכיב קריטי בעבודתם היומיומית. מה שהחברה מתכננת להציע למפתחים ולצוותי DevOps הוא שיטה לחיסכון משמעותי בזמן ובמשאבים המושקעים בבנייה ובתחזוקה של התוכנה שלהם".

לדברי רמי שלום, מנכ"ל החברה, "למול ביקוש שהולך וגדל במהירות לחדשנות ופונקציונליות מחד ולזריזות ואיכות מאידך, מפתחים מוצאים עצמם כיום בין הפטיש לסדן. ללא כלים מתאימים שיעצימו את כישוריהם ויאפשרו להם להשקיע את זמנם במה שחשוב באמת, בסופו של דבר יספקו המפתחים פחות, ויבזבזו זמן רב יותר בבניית הקוד שלהם". MinuteLab מתכננת להציע את הפתרון שלה בחינם למפתחים אינדיבידואליים ולפרויקטים של קוד פתוח, ולספק תוכנה כשירות (SAAS) או כתוכנה מותקנת מקומית לארגונים שדורשים זאת.

ולבסוף, מיני-אקזיט: CrowdX הישראלית נמכרת ל-CellWizeתמורת מיליוני דולרים בודדים, לאחר שגייסה קצת מעל 4 מיליון דולר, דהיינו אקזיט ללא החזר משמעותי "על הכסף". החברה הוקמה בגרסתה הנוכחית במהלך 2012 על ידי גיל פרידלנדר (מנכ"ל) עמית לובובסקי (סמנכ"ל פיתוח עסקי) ואורי גושן (סמנכ*ל טכנולוגיות).

פתרון החברה מבוסס על חוכמת ההמונים, ומטרתו לאסוף בצורה אנונימית מידע מטלפונים סלולריים על חוויית המשתמש ברשתות כדי לאפשר לחברות הסלולר להבין בדיוק מה חווה המשתמש בזמן אמיתי מבחינת איכות הקליטה, קצב הגלישה, ניתוקי שיחות ועוד.