יצחק סוארי במו"מ לרכישת השוק היווני ביפו ב-220 מ' ש'

מלבד סוארי, קבוצת הרוכשים כוללת גם את איש העסקים עודד מרגלית ואת עו"ד דורון אריאל

המתחם ביפו. 10,000 מ"ר למגורים / צילום: איל יצהר
המתחם ביפו. 10,000 מ"ר למגורים / צילום: איל יצהר

קבוצת משקיעים, ובהם רו"ח יצחק סוארי, מנהלת משא-ומתן עם חברת קיסריה השקעות שבשליטת אלברט נסימי לרכישת מתחם השוק היווני, הסמוך לכיכר השעון ביפו, במחיר של כ-220 מיליון שקל - כך נודע ל"גלובס".

מלבד סוארי כוללת קבוצת הרוכשים גם את איש העסקים עודד מרגלית ואת עו"ד דורון אריאל. חברת קיסריה השקעות שמנהל מיקי ורדי, לשעבר מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל, רכשה את הזכויות בקרקע בהליך של כינוס נכסים בשנת 2005 תמורת 6.65 מיליון דולר (30 מיליון שקל).

הקרקע, יש לציין, עדיין נמצאת בבעלות הכנסייה היוונית אורתודוכסית, ואת הזכויות חוכרת ממנה קרן קיסריה ל-99 שנה. אל נעליה תיכנס כאמור קבוצת הרוכשים לכשתושלם העסקה.

מדובר במתחם בן 6 דונם, הממוקם בין כיכר השעון במערב, רחוב מרזוק ועזר מצפון, רחוב בית אשל מדרום ורחוב שמעון הצדיק במזרח. המתחם כולל כ-4,000 מ"ר שטחי מסחר, במחצית מהם פועלים סוחרים בסטטוס של דיירים מוגנים, ובהם גם המסעדה המפורסמת ד"ר שקשוקה וחנויות נוספות. מעל שטחי המסחר קיימות זכויות בנייה לפיהן ניתן להוסיף על פי הערכות כ-10,000 מ"ר שטחים עיקריים למגורים. יחד עם זאת, התוכנית שחלה במקום אינה כוללת פתרונות חניה. בשל ייחודו של האזור החליטה עיריית תל אביב לשמר על אופיו המרקמי ולא לאפשר בו בנייה גבוהה. מי שמתכנן את הפרויקט העתידי על הקרקע הוא האדריכל אילן פיבקו.

נציגות המוכרים והקונים סירבו להתייחס לידיעה.