אינטל מצמצת פעילות בירושלים - 170 העובדים יעברו למפעל בקריית גת

המפעל ייסגר עד סוף השנה, ועובדים בודדים ממנו יפוטרו ■ במהלך ההתייעלות 12% מעובדי אינטל בעולם יפוטרו - מאות עובדים בישראל

אינטל קריית גת/ צילום: באדיבות אינטל ישראל
אינטל קריית גת/ צילום: באדיבות אינטל ישראל

אינטל ישראל תסגור חלק מהפעילות שהיא מקיימת באתר שלה שבהר חוצבים בירושלים, ותשבץ כ-170 מעובדיו באתר הייצור שלה בקריית גת. המהלך נעשה במסגרת תכנית הצמצומים שעליו הצהירה באחרונה ענקית השבבים האמריקאית, במסגרתו היא תקצץ 11% ממצבת העובדים שלה בעולם. מדובר בצמצום של 12,000 עובדים בכל העולם.

במסגרת מהלך הקיצוצים של אינטל העולמית, מאות מבין כ-10,000 עובדי אינטל בישראל - יפוטרו. תכנית הפיטורים באינטל ישראל ובאתרי אינטל ברחבי אירופה יצאה לדרך לפני כשבועיים.

במסגרת ההיערכות המחודשת של אינטל ישראל ועל רקע תכנית ההתייעלות הנרחבת, תיסגר הפעילות של חיתוך פרוסות סיליקון, המכונה "קדם זיווד". רוב העובדים שמעורבים בה ישובצו לתפקידים חדשים באתר הייצור של החברה בקריית גת, שעתיד להתרחב במהלך השנה הבאה, ואחדים מהם עתידים להיות מפוטרים.

עם זאת, גורמים המעורבים בנושא הבהירו היום (ד') כי אין במהלך כדי לסגור את כלל הפעילות של אינטל בירושלים - שכן פעילות המחקר והפיתוח של החברה שנעשית באתר זה - תימשך. במסגרת פעילות זו מועסקים באותו אתר מעל 1,200 עובדים.

מאינטל ישראל נמסר בתגובה, כי "החברה החליטה לרכז את פעילות הקדם זיווג שלה במספר אתרים מצומצם וכתוצאה מכך, היא מתכננת לחדול מפעילות זו באתר שבירושלים וזאת עד לסוף השנה הנוכחית".

עוד נמסר מהחברה, כי "אנחנו מחויבים לעזור לכל העובדים שיושפעו מהמהלך בתקופת המעבר ולרובם המוחלט נציע תפקידים אחרים באינטל, בעיקר במפעל שבקריית גת. רוב העובדים באינטל ירושלים ימשיכו לעבוד כרגיל במרכז הפיתוח ולא יושפעו מהמעבר הזה".

על רקע הדיווחים אודות צמצום הפעילות של אינטל בירושלים, פרסמה בצהריים עיריית ירושלים כי "אינטל תמשיך להפעיל מרכז מחקר ופיתוח בעיר, שמעסיק כ-1,200 עובדים והיא אף שוקלת להרחיבו. פעילותה של אינטל חיונית וחשובה לירושלים וראש העיר, ניר ברקת מתכוון לשוחח עם הנהלת החברה- במטרה לבחון את הרחבת הפעילות בבירה".

באינטל הצהירו בשבועות האחרונים כי במסגרת תכנית ההתייעלות שעליה הוחלט במטה החברה בארה"ב, החברה מתכוונת להגדיל את השקעותיה בתחומים שהם בעלי פוטנציאל צמיחה גבוה- תוך איחוד של פעילויות והפיכתה לחברה "יעילה, גמישה ורווחית יותר".

רבים מבין העובדים שעתידים לסיים את תפקידם באינטל במסגרת מהלכי ההתייעלות הם אלה שקיבלו במבחני הערכה השנתיים שלהם ציונים נמוכים. לצד הפיטורים של חלק מבין מאות העובדים שעתידים לצאת משורות אינטל ישראל במהלך התקופה הקרובה, החברה מציעה לעובדיה תכניות של פרישה מרצון או פרישה מוקדמת לגמלאות וזאת בתנאים שהוגדרו בידי גורמים המעורבים בנושא כ"טובים מאד".

בשבועות האחרונים נודע כי עובדים שיפוטרו משורות החברה, יקבלו פיצוי בגובה של 8 משכורות חודשיות לכל הפחות וחלק מן העובדים עתידים לקבל פיצוי בגובה של משכורת שנתית.