מזרחי טפחות: הרווח הנקי צמח בכ-16% ברבעון הראשון

בשורה התחתונה מדווח הבנק על רווח נקי של 288 מיליון שקל ■ הכנסות המימון מפעילות שוטפת הסתכמו ב-922 מיליון שקל, גידול של כ-9% לעומת הרבעון המקביל אשתקד

אלדד פרשר, מנכ"ל בנק מזרחי  / צילום: תמר מצפי
אלדד פרשר, מנכ"ל בנק מזרחי / צילום: תמר מצפי

למרות המדד השלילי והעלייה בהפרשה למיסים, מזרחי טפחות מפרסם היום דוחות טובים לרבעון הראשון. הבנק, בניהולו של אלדד פרשר, הרוויח 288 מיליון שקל, עלייה של 16% לעומת הרבעון המקביל, המשקפים תשואה על ההון של 10%. על רקע התוצאות, הודיע הבנק שבשליטת קבוצת עופר וורטהיים, כי יחלק דיבידנד של 43.2 מיליון שקל.

מה שסייע לבנק להציג תוצאות טובות מהצפוי, היה רווח הון של 78 מיליון שקל ממימוש נכסי נדל"ן של הבנק. מדובר במימוש נכסים הנעשה במסגרת רה-ארגון ושינויים בפריסה של סניפי הבנק.מה שעוד השפיע לטובה על התוצאות הוא הפרשה אפסית להפסדי אשראי של 3 מיליון שקל בלבד, לעומת 35 מיליון שקל ברבעון המקביל. הנתון הזה נבע מכך שבכמה מגזרים, הבנק נהנה מגביית חובות, שהופרש בגינן בעבר. כך, לדוגמה, במגזר העסקי נרשמו הכנסות של 32 מיליון שקל ובמשכנתאות 9 מיליון שקל.

מנגד, על הבנק העיבה הוצאה בהיקף של 30 מיליון שקל, שנבעה מהירידה במס החברות. כתוצאה מהירידה במס, קטנה יתרת המיסים הנדחים, מה שהביא לגידול בהוצאות המיסים בדוח הרווח וההפסד. האינפלציה השלילית שהייתה ברבעון האחרון פגעה בבנק בסכום של יותר מ-100 מיליון שקל.

הוצאה חריגה נוספת שהייתה בבנק היא בנוגע לחקירת הרשויות האמריקאיות. מזרחי טפחות הפריש ברבעון האחרון עוד 3 מיליון דולר, בגין החקירה שבמסגרתה נבדק החשד כי הבנק סייע ללקוחותיו האמריקאיים להעלים מס. בסך הכול היקף ההפרשה של הבנק עד כה בפרשה זו עומד על 148 מיליון שקל. בבנק מציינים, כי הם אמורים לסיים את העברת המידע לרשויות עד סוף החודש, וכי טרם החלו המגעים עם הרשויות לגבי ההסדר והקנס הצפוי.

באשר לפעילות הבנקאית - מזרחי טפחות ממשיך במגמת הצמיחה. תיק האשראי של הבנק צמח ב-7.6% ל-162 מיליארד שקל. הבנק נהנה מהגאות בשוק המשכנתאות, תחום שבו הוא השחקן הגדול ביותר. תיק המשכנתאות צמח בקרוב ל-11% לעומת הרבעון המקביל. גם באשראי הרגיל למשקי בית צמח הבנק בשיעור נאה של 9.2%. הבנק מצליח לשמור על גידול מתון בהוצאות. הוצאות הבנק צמחו ב-2.3%, ויחס היעילות של הבנק עמד על 60.8%.

תוצאות מזרחי טפחות 5-16
 תוצאות מזרחי טפחות 5-16