קופיקס ממשיכה לצמוח - הרווח עדיין לא משמעותי

סיכמה את הרבעון הראשון עם רווח נקי של 1.1 מיליון שקל, ההכנסות הוכפלו לכ-52 מיליון שקל ■ הרווחים קוזזו ע"י הפסדי המרכולים

אבי כץ בסניף קופיקס/ צילום:איל יצהר
אבי כץ בסניף קופיקס/ צילום:איל יצהר

חברת קופיקס , המפעילה בתי קפה ומרכולים שכונתיים למכירת מוצרים במחיר קבוע של 5 שקלים, פרסמה היום (ד') תוצאות לרבעון הראשון של 2016. מהדוחות עולה כי הכנסות החברה ממשיכות לצמוח במהירות והגיעו ברבעון לכ-52 מיליון שקל - כפול מברבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה נרשם רווח זניח של 1.1 מיליון שקל, כאשר בתי הקפה של החברה רושמים רווחים המקוזזים בהפסדי המרכולים.

קופיקס מפעילה כיום 118 בתי קפה (ועוד 8 בתהליך הקמה), 6 סניפים בבתי ספר ו-16 מרכולים (ועוד 11 בתהליך הקמה). מכירות בתי הקפה (כולל דמי ניהול לחברה) עמדו ברבעון הראשון על כ-31.6 מיליון שקל, גידול של 27% לעומת הרבעון המקביל (בו פעלו רק 65 סניפים). הכנסות המרכולים הסתכמו בכ-20.6 מיליון שקל, וזאת כ-9 חודשים לאחר פתיחתו של הסניף הראשון ברשת (ברחוב הרצל בתל-אביב).

הרווח הגולמי של פעילות בתי הקפה עמד על כ-5.3 מיליון שקל, גידול של כ-63% לעומת הרבעון המקביל, ובמרכולים הוא הגיע לכ-4.7 מיליון שקל. הרווח התפעולי בבתי הקפה לפני עלויות טרום הקמה עמד על כ-2.5 מיליון שקל, ואילו רשת המרכולים הסבה לקופיקס הפסד תפעולי של כ-350 אלף שקל.

בשורה התחתונה דיווחה קופיקס על רווח של כמיליון שקל שנבע מרווח של כ-2 מיליון שקל בפעילות בתי הקפה, למול הפסד של כמיליון שקל בפעילות המרכולים. ברבעון המקביל אשתקד הרוויחה החברה כ-100 אלף שקל, ובשנת 2015 כולה רשמה הפסד של כ-25 מיליון שקל, שיוחס לעלויות הרישום למסחר בבורסה.

ההון העצמי של החברה עומד על כ-15.6 מיליון שקל, לעומת גירעון בהון של כמיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שווי השוק של קופיקס עומד על כ-148 מיליון שקל לאחר ירידה של כ-20% בערך המניה בשנה האחרונה.

עשויה להתפתח לחו"ל

בקופת החברה היו בסוף הרבעון כ-27 מיליון שקל, לאחר שלפני כחודשיים הושלמה עסקת המכירה של 50% מרשת סופר קופיקס לקבוצת גרין לנטרן וקבוצת משקיעים בינלאומית תמורת כ-50 מיליון שקל. הקבוצה הזרימה לסופר קופיקס 20 מיליון שקל, ולאחר מכן הזרימה עוד 15 מיליון שקל מתוך הלוואת בעלים של עד 30 מיליון שקל. בנוסף, אם החברה תגיע ליעדים שנקבעו בהסכם, ישלמו המשקיעים 20 מיליון שקל נוספים ללא הקצאת מניות נוספת. קבוצת גרין לנטרן כוללת את ריצ'י הנטר, יוסף אליאס ודני בן-רעי.

המחצית השנייה של הלוואת הבעלים תועמד בהתאם לצורך בתזרים מזומנים של הרשת, ובלבד שבמועד זה ה-EBITDA לסניף של סופר קופיקס לא יפחת מ-35 אלף שקל לחודש.

כניסת השותפים לסופר קופיקס אמורה לשמש את החברה להתפתחות מואצת, במסגרתה תגיע הרשת לפריסה של 120 סניפים, ובהמשך אף לפתיחה של סניפים בחו"ל, בעיקר באירופה.

חיים אהרון, מנכ"ל רשת קופיקס, ציין כי "העלייה ברווחי בתי הקפה היא תוצאה ישירה של גידול במספר הסניפים. אנו צופים כי גם רשת המרכולים תתפתח משמעותית בשנת 2016, יחד עם הקמת מרכולים נוספים והמשך התפתחות הרשת כולה".