בגלל הפד: הדולר מזנק מול השקל ל-3.86 שקלים

פרוטוקולי הפד חשפו אתמול כי רוב חברי הבנק המרכזי תומכים בהעלאת ריבית כבר בחודש יוני ■ גופים זרים רבים נכנסו לשורט בדולר-שקל מרמות יותר נמוכות וכעת נאלצים לסגור את הפוזיציות בהפסד ■ הסתברות של כ-80% שריבית הפד תעלה רק פעם אחת השנה

הדולר עולה / קרדיט: שאטרסטוק
הדולר עולה / קרדיט: שאטרסטוק

הדולר ממשיך במגמת ההתחזקות מול השקל וחצה הבוקר (ה') את רף ה-3.85 שקלים לדולר, וזאת לאחר שרק לפני שבועיים ירד לשפל של שנה וחצי - 3.7250. האם מדובר בשינוי מגמה ונראה בקרוב את הרמות הגבוהות של תחילת השנה - 4 שקלים לדולר?

מהפרוטוקולים של ישיבת הפד האחרונה שפורסמו אמש, עולה כי העלאת הריבית ביוני היא אופציה סבירה, אם מצב הכלכלה ימשיך להשתפר, וזאת בניגוד להערכות הקודמות בשוק. הדבר מצביע על כך שהמשקיעים טעו ותמחרו "בחסר" את הדולר. עם זאת, נראה כי מיד לאחר הפרסומים, המסלול חושב מחדש, והדולר החל במגמת ההתחזקות מול המטבעות המובילים בעולם. כך מאתמול הדולר טיפס מול האירו ב-0.8% לשער של 1.1220, מול הין היפני ביותר מאחוז ל-110 ומול הליש"ט ב-1% לרמה של 1.4580. 

על פי החוזים על ריבית הפד המשקפים את ציפיות השוק, הסתברות להעלאת הריבית ביוני קפצה אתמול ל-34% בהשוואה ל-4% בלבד בתחילת השבוע. נוסף על כך, הסוחרים בשוק הריבית מתמחרים הסתברות של כ-80% לכך שהריבית תעלה לפחות פעם אחת עד סוף השנה. 

 

בגלל העולם: הדולר משלים עלייה של כמעט 1%

ביממה האחרונה הדולר התחזק מול השקל בכמעט אחוז, בדומה למתרחש בעולם, ובכך מספק רוח גבית לבנק ישראל הנלחם בתיסוף המתמשך של השקל שפוגע קשות ביצואנים. שערו היציג ננעל ברמה של 3.8580 שקלים לדולר, שיא של חודשיים.

הגורמים שמקורבים למסחר הבינבנקאי במט"ח ניסו להסביר את הפיחות האחרון שחל בשקל. לדבריהם, לפני תקופה קצרה גופים זרים רבים הימרו על המשך התחזקות השקל ונכנסו לשורט על הדולר מהרמות הנמוכות יותר מהיום. לכן, אחרי שהדולר שינה כיוון רבים מהם נאלצו לסגור את הפוזיציה בהפסד, כלומר, לקנות חזרה את הדולר וברמות יותר גבוהות. נוסף על כך, התחזקות הדולר בעולם משפיעה גם בזירת המט"ח המקומית והשילוב של שהשניים מוביל לזינוק בצמד. עוד נטען, כי מבחינה טכנית, הסגירה מעל רף ה-3.8210, היא "סימן חזק להמשך התחזקות הדולר" ועשויה להביא לפריצה לרמות חדשות.