הרשת החברתית

השותפים החדשים של יובל תמיר

שני המשקיעים יזרימו לאינפימר 2.2 מיליון שקל, בעסקה שמשקפת לחברה שווי של 25 מיליון שקל

יובל תמיר, בעל השליטה בחברת המיחזור אינפימר, מצרף שותפים חדשים.

החברה עדכנה בימים האחרונים כי חתמה על הסכם עם שני משקיעים, לפיו ישקיעו השניים סכום של 2.2 מיליון שקל תמורת 8.5% מהחברה הבת אינפימר ישראל, שתשמש אותה לפעילותה השוטפת. למשקיעים גם הוקצו אופציות שיהוו כ-1.5% מהונה של אינפימר תמורת קרוב ל-300 אלף שקל.

לפי החברה, העסקה משקפת לאינפימר ישראל שווי של כ-25 מיליון שקל, לעומת שווי של 16 מיליון שקל שנגזר מהשקעה שבוצעה בה בסוף 2015.

אינפימר ישראל מחזיקה בזיכיון בלעדי להפעיל את טכנולוגיית החברה ולמכור חומרי גלם לתעשיית הפלסטיק בישראל.

אינפימר עוסקת בתחום ייצור ופיתוח חומרי גלם חדשים מפסולת אורגנית ופלסטיק. החברה פיתחה טכנולוגיה ייחודית להליך הייצור של האינפימר והקימה מפעל המייצר אינפימר לתעשיית הפלסטיק.

תמיר, בעל השליטה באינפימר, הוא בעברו צוללן מהשייטת ומי שהפך לפנים של מאבק צוללני השייטת בנחל הקישון.

גיגי לוי מחפש מהירות

מנכ"ל 888 לשעבר על ההבדל בין סוני לפייסבוק

מרכז איין ראנד העניק השבוע את פרס האטלס לחברת Moovit, שנבחרה מתוך כ-30 סטארט-אפים שהתחרו באירוע שהתקיים בבורסה בת"א. Moovit פיתחה אפליקציית ניווט חינמית ושיתופית בתחבורה ציבורית, מבוססת GPS.

צוות השופטים בתחרות כלל את ד"ר שלמה קאליש, מנכ"ל ג'רוזלם גלובל ונצ'רס; סטיבן ביילי; ד"ר רן גוזלי, סמנכ"ל בכיר ברפא"ל; יוני גרייפמן, מנכ"ל Uber ישראל; גיל הירש מ-Facebook, ד"ר רוברט ון דורטמונד; טל חן, שותף בדלויט ישראל; קרין מאיר רובינשטיין, מנכלי"ת IATI; טל צפאני, סמנכ"ל ב-Base; ומושיק קוברסקי, מנכ"ל אלפא וי.

היזם הוותיק גיגי לוי, לשעבר מנכ"ל חברת ההימורים המקוונים 888, שכיום עומד בראש NFX Guild - אקסלרטור לסטארט-אפים, שיתף את הנוכחים במה שהוא מחפש במיזמי טכנולוגיה: "אחרי 21 אקזיטים אפשר לשאול מה אני מחפש בסטארט-אפים שאני משקיע בהם והתשובה הראשונה היא מהירות. מכיוון שאם לקח 100 שנה למכור 100 מיליון מכוניות, ו-100 מיליון מכשירי רדיו ב-50 שנה, אייפוד מכר את אותה הכמות בארבע שנים. סוני איחרה את המועד לכניסה לשוק הנגנים בשנתיים וחצי ואיבדה 80% מהשוק. לפייסבוק לקח שלוש שנים להשתלט. מהירות היא הדבר הכי קריטי אצל סטארט-אפים, וזהו הפרמטר הראשון שגורם לסטארט-אפים לנצח".

"יום המגבת" מגיע לארץ

מועדים רבים מצוינים בלוח השנה היהודי-ישראלי, והנה מצטרף אליהם אחד נוסף - "יום המגבת".

כבר 32 שנה חוגגים ברחבי העולם ב-25.5 את יום זה בהשפעת סדרת ספרי "המדריך לטרמפיסט לגלקסיה".

הפעם לראשונה ייחגג יום זה בארץ. חברת ערד טקסטיל (לשעבר מגבות ערד) תציין אותו בתאריך המתאים, ביום רביעי הקרוב בערב, בברים ברחבי תל אביב, באופן שיכלול את כל המסורות הרגילות של החג - בכל רחבי העולם והפעם גם אצלנו - אנשים ייראו עם מגבות, בנוסף למסורות אחרות של היום שמבוססות על הספרים: בירה ובוטנים, הקראת שירה גרועה ועוד כהנא הילולות. כמובן שמגבת חינם תחולק לכל "טרמפיסט".

"יום המגבת" מוקדש לסופר הבריטי דאגלס אדאמס המנוח, מחבר "המדריך לטרמפיסט לגלקסיה". ומה הקשר למגבת? כבר מהספר הראשון, כותב המדריך המדובר כי לא משנה לאן ביקום נוסעים - הדבר הכי חשוב לקחת איתך זה מגבת.

מלחמות היהודים: סנדרס נגד ה"אוליגרכיה" של שלדון אדלסון

המתמודד על מועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות: "מיליארדרים בעלי עוצמה שולטים בחיים הכלכליים של הפוליטיקה שלנו"

ברני סנדרס כנראה כבר לא יהיה מועמד המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב, אבל הוא מתכונן לקראת הבחירות ב-6 מדינות נוספות בעוד שלושה שבועות, בהן קליפורניה, על 475 נציגיה. בנאום בקרסון שבמדינה זו ביום שלישי, הוא בחר לתקוף את התורם הגדול של המפלגה הרפובליקנית, שלדון אדלסון, בעל השליטה בלאס וגאס סנדרס ובארץ - בעיתון "ישראל היום".

"האומה שלנו מדרדרת למצב של צורה אוליגרכית", הוא אמר שם, "כאשר מיליארדרים בעלי עוצמה שולטים בחיים הכלכליים של הפוליטיקה שלנו".

לדבריו, "יש משהו אפילו יותר מטורף מכך שהאחים צ'ארלס ודיוויד קוך השקיעו 40 מיליון דולר בקרב על מושב בסנאט. בחור בשם שלדון אדלסון, עוד אחד מהאנשים העשירים באמריקה, הוא מיליארדר שמוכן לתרום סכומי כסף עצומים למיליארדר אחר, שנקרא דונלד טראמפ". הקהל הגיב בשריקות בוז.

מוקדם יותר השבוע אמר אדלסון: "אני תומך בכך שעמיתיי הרפובליקנים יעשו את אותו הדבר, כי החלופה לכך שטראמפ יושבע כנשיא (כלומר, שהילארי קלינטון תיבחר), היא מפחידה".

אדלסון בתחילה היסס אם לסייע לטראמפ, מאחר שהיו לו ספקות לגבי מחוייבותו של האחרון לישראל, הנושא החשוב מבחינת אדלסון, אבל לבסוף החליט לתמוך בו.

קלינטון בינתיים מסתפקת בתרומות צנועות יותר מצד אנשי עסקים פרו-ישראלים או ישראלים. כך למשל, שותפו הקרוב של אדלסון, חיים סבן, כבר תרם לקמפיין שלה מעל 6 מיליון דולר. לפני מספר חודשים אמר סבן ביחס לפערי ההשקפה בינו לאדלסון, כי אמנם אלו קיימים, "אבל כשזה מגיע לישראל, אנחנו בהחלט באותו הצד".