יעלון אחרי ההתפטרות: "אשוב להתמודד על ההנהגה הלאומית"

(עדכון) - שר הביטחון, שהודיע על התפטרותו מהממשלה ומהכנסת בעקבות הדחתו לטובת ליברמן, אמר כי גורמי ימין קיצוניים השתלטו על המדינה והליכוד ■ "חרד לעתידה של ישראל", אמר בהצהרה מבסיס הקריה

משה בוגי יעלון / צילום: תמר מצפי
משה בוגי יעלון / צילום: תמר מצפי

שעות בודדות אחרי שהודיע על פסק זמן מהחיים הפוליטיים , מסר היום (ו') משה יעלון הצהרה מיוחדת לתקשורת מבסיס הקריה בתל אביב. שר הביטחון הצהיר הבוקר על התפטרותו מהממשלה ומהכנסת בעקבות "חוסר אמון בנתניהו". קודם לכן שוחח עם ראש הממשלה, שהציע לו את תיק החוץ אם יישאר בממשלה.

יעלון אמר בהצהרתו כי ישוב להתמודד על ההנהגה הלאומית. "הבוקר הודעתי לראש הממשלה שאני מתפטר מהממשלה ומהכנסת ומתחיל פסק זמן מהחיים הפוליטיים. אין לי כוונה לעזוב את החיים הפוליטיים והציבוריים במדינה. הצטרפתי לחיים הפוליטיים מתוך שליחות ובעיקר עבור ביטחונה. כל מעשיי והחלטותיי ראיתי את ביטחון ישראל וזו עמדה מעל כל שיקול. בכל תפקידי ראיתי שליחות ולא הייתי מוכן להקריב צרכים פוליטיים".

לדבריו, "עבדתי בהרמוניה ובאופן רציני וענייני ומתוך הערכה עם ראש הממשלה, במשך תקופה ארוכה, בוודאי במהלך 'מבצע צוק איתן', ועל כך אני מודה לו. אך לצערי הרב מצאתי עצמי, לאחרונה, במחלוקות קשות בסוגיות ערכיות ומקצועיות עם ראש הממשלה, מספר שרים וכמה מחברי הכנסת. נאבקתי בכול כוחי נגד תופעות של הקצנה, אלימות וגזענות בחברה הישראלית, המאיימות על חוסנה ומחלחלות גם לצה"ל וכבר פוגעות בו. נאבקתי בכל כוחי בניסיונות הפגיעה בבית המשפט העליון ובשופטי ישראל. תהליכים שתוצאתם פוגעת קשות בשלטון החוק ועלולה להיות הרת אסון למדינתנו".

יעלון הזהיר מפני הקצנה בחברה הישראלית. "לצערי הרב השתלטו על ישראל, וגם על תנועת הליכוד, גורמים קיצוניים ומסוכנים, המטלטלים את הבית ומאיימים לפגוע ביושביו. זו לא תנועת הליכוד שהצטרפתי אליה - הליכוד של זאב ז'בוטינסקי ומנחם בגין - ומן הראוי שהרוב המכריע של מצביעי הליכוד, ציבור שפוי, ממלכתי ואחראי, יבין את עומק השבר ואת הרוח המתלהמת שמשתלטת על התנועה.

"אני מקווה שגם הציבור הרחב, מימין ומשמאל, יבין את המשמעות החמורה של השתלטות המיעוט הקיצוני על המרכז, ויאבק בתופעות הללו. זה בנפשנו. זה בנפשה של המדינה. לדאבון הלב, פוליטיקאים בכירים במדינה בחרו בדרך של שיסוי והפרדה בין חלקי החברה הישראלית, במקום לאחד ולחבר".