גלעד ארדן: "אני בטוח שליברמן יהיה שר ביטחון מעולה"

השר לביטחון פנים ולעניינים אסטרטגיים נאם בוועידה השנתית של הג'רוזלם פוסט ■  "אינני מבין את החלטת יעלון לעזוב", אמר ■ "אני בטוח שליברמן יהיה שר ביטחון מעולה. טוב שמדי פעם יהיה לנו שר ביטחון שלא מגיע מהממסד הביטחוני", הוסיף

גלעד ארדן / צילום: תמר מצפי
גלעד ארדן / צילום: תמר מצפי

השר לביטחון פנים והשר לעניינים אסטרטגיים, גלעד ארדן, נאם היום (א') בוועידה השנתית של הג'רוזלם פוסט בניו-יורק. בדבריו, התייחס ארדן למינויו של אביגדור ליברמן לשר הביטחון וכן להחלטתו של בוגי יעלון להתפטר מתפקידו.

"כפי שאתם יודעים, כשעליתי על המטוס לפני מספר ימים עדיין היינו במשא ומתן לאחדות עם מפלגת העבודה ועסקנו בוועידה בפריז. כשנחתתי פה בניו-יורק, אביגדור ליברמן מונה לתפקיד שר הביטחון, והשמאל הישראלי זעק שהגיע 'סוף העולם'. אני נוחת חזרה בישראל מחר אחר הצהרים, בואו נראה מה יקרה עד אז", אמר ארדן.

באשר להחלטתו של בוגי יעלון להתפטר מתפקידו אמר: "ישראל היא דמוקרטיה חיונית. אני חייב לציין שאני מצטער שבוגי יעלון עוזב את הממשלה ואת הכנסת. בוגי שירת את ישראל במשך שנים רבות ותרם רבות לביטחונה של ישראל, אבל אינני מבין את החלטתו לעזוב. הוא נבחר לשרת את הציבור, והוא יכול היה להמשיך לשרת בתפקיד אחר בממשלה".

על מינויו של אביגדור ליברמן לתפקיד שר הביטחון אמר: "כמי שמכיר את ליברמן אישית, למעלה מ-20 שנה, אני בטוח שהוא יהיה שר ביטחון מעולה. אני חושב שזה טוב שמדי פעם יהיה לנו שר ביטחון שלא מגיע מהממסד הביטחוני, שיביא פרספקטיבה חדשה לתפיסת הביטחון ולצה"ל".

"לכל מי מהשמאל שרוצה להאשים את מינויו של ליברמן בתקיעת תהליך השלום -המכשול המרכזי בתהליך השלום היה ונותר החלטתו של אבו מאזן להחרים את ממשלת ישראל ולסרב למשא-ומתן", הוסיף.