קב' החברה לישראל הובילה את הבורסה לעליות

בנק ישראל צפוי הותיר את ריבית יוני על כנה  -בשפל כל הזמנים ■ מגמה מעורבת בבורסות אירופה; ירידות בחוזים העתידיים ■ ירידה חדה ברווח הרבעוני של פרטנר; זינוק ברווח של סלקום

בורסת תל אביב / צלם: בלומברג
בורסת תל אביב / צלם: בלומברג

מגמת המסחר בבורסה בת"א השתנתה והמסחר (ב') שהתנהל רוב שעות היום בירידות שערים, עבר בשעה האחרונה למסחר לעליות, מגמה שנשמרה עד לסיום. המסחר בוול סטריט נפתח ביציבות, נתון שתמך במגמה החיובית בתל אביב. בנק ישראל פרסם היום את גובה הריבית לחודש יוני כשללא הפתעות מיוחדות - הותיר את הריבית ללא שינוי.

 

בשוק גוברות הספקולציות לגבי האפשרות שהפד יעלה את הריבית בפגישה הקרובה, זאת בייחוד על רקע נתונים כלכליים חיוביים שפורסמו בשבועות האחרונים לצד פרוטוקולי ישיבת הריבית הקודמת, שחשפו כי מרבית חברי הפד תומכים בהעלאת ריבית אם השיפור הכלכלי יימשך.

אירוע מהותי נוסף שגורם לתנודתיות בשווקים הוא משאל העם בבריטניה שייערך בחודש הבא וייקבע את עתידה של המדינה באיחוד האירופי. משאל העם ייערך ימים ספורים לפני החלטת הריבית של הפד ולכן חלק מהאנליסטים סבורים כי הבנק המרכזי האמריקאי לא יעלה את הריבית כדי לא ללבות את התנודתיות בשווקים הפיננסים.

בנק ישראל הותיר, כאמור, את הריבית ברמת שפל של כל הזמנים - 0.1%. יש לציין שכל החלטה שתתקבל מגיעה על רקע עלייה של 0.4% במדד המחירים של אפריל (בשיעור שנתי האינפלציה עדיין שלילית) צמיחה נמוכה מהצפי ברבעון הראשון (0.8%) ירידה חדה ביצוא בחודשים האחרונים וכן התחזקות של כ-3.5% בשער הדולר מול השקל בחודש החולף (זאת בין היתר בשל הספקולציות להעלאת ריבית בארה"ב בחודש הבא).

בסקירה שפרסמו בסכונות הדירוג מוד'יס לפני מספר ימים נכתב כי הצמיחה הנמוכה מהצפוי ברבעון הראשון מאותתת כי הכלכלה הישראלית עלולה שלא לעמוד ביעדיה השנתיים. כך מעריכה סוכנות הדירוג מוד'יס בסקירה שפרסמה בסוף השבוע האחרון. (לסיפור המלא)

 

מניות הגז המשיכו להיסחר על רקע החלטת הממשלה אתמול לאשר את מתווה הגז הכולל את סעיף היציבות המתוקן. נציין את רציו , דלק קידוחים  ואבנר . (לסיפור המלא).

עונת הדוחות בת"א בעיצומה והיום דיווחה קבוצת שטראוס  על גידול של כ-2.6% בהכנסות לרמה של כ-1.9 מיליארד שקל ברבעון הראשון של השנה. הרווח הנקי צמח בכ-5.1% ל-107 מיליון שקל. 

לפני המסחר דיווחו גם חברות הסלולר על תוצאותיהן. פרטנר  רשמה ירידה של 7% בהכנסות ל-977 מיליון שקל בהשוואה לרבעון המקביל ב-2015. בשורה התחתונה, דיווחה החברה על צניחה של 44% ברווח הנקי ל-14 מיליון שקל. הרווח הנקי של סלקום  זינק ברבעון בכ-127% ל-59 מיליון שקל ברבעון הראשון. עם זאת, מספר מנויי הסלולר ירד ב-2.5% ברבעון וההכנסות ירדו ב-4%.  

דלק קידוחים דיווחה היום על עלייה של 8% ברווח הנקי ברבעון הראשון ל-33.2 מיליון דולר. אבנר דיווחה על עלייה של 5.5% ברווח הנקי ל-30.8 מיליון דולר. 

אפריקה  המשיכה להיסחר תחת לחץ על רקע כוונתה להגיע להסדר חוב, שני במספר. אתמול נחשף ב"גלובס" כי מחזיקי אג"ח כ"ח של אפריקה ישראל ינסו להשתלט על אפי פיתוח, משום שהבינו שאפימול והפרויקט השני במוסקבה אבדו, ולכן עדיף להם לממש עכשיו הבטוחה בשווי של 500 אלף שקל.