מסיבת הסיום של ערוץ 1: 15 מיליון שקל להפקות חיצוניות

רשות השידור יצאה בשורה של מכרזי-בזק למציאת מפיקים חיצוניים, שיפיקו עבורה סדרת משדרים שיציינו את הישגי ערוץ 1 ■ "ננצל את התקופה והנסיבות לייצר מסיבת פרידה חגיגית"

רשות השידור תציין את סיום שידוריו של ערוץ 1 לאחר כ-5 עשורים, בסדרה של משדרים מיוחדים ותוכניות דוקומנטריות שיציינו את הישגי הערוץ מאז הוקם בשנת 1968. לצורך הפקת סדרת המשדרים יצאה רשות השידור בשורה של מכרזי-בזק במטרה למצוא מפיקים חיצוניים שיפיקו בעבורה את המשדרים. לסך כל ההפקות הוקצבו 15 מיליון שקל, והן יעסקו בתרבות, מורשת, תוכניות ילדים, בידור וחדשות.

רשות השידור צפויה לסיים את שידוריה ברדיו ובטלוויזיה ב-30 בספטמבר 2016, ויום למחרת אמור להתחיל את שידוריו תאגיד השידור הציבורי. התאריך הסיום הראשוני לרשות השידור היה אמור להיות מארס 2016, אולם ועדת הכלכלה של הכנסת דחתה את תאריך הסיום בחצי שנה.

בשל העובדה שברשות לא נערכו לחצי שנה נוספת, ולכן הגיעו למיצוי של כל התקציבים שהיו ברשותם, העביר האוצר 15 מיליון שקל לערוץ 1, לטובת הפקות חיצוניות אחרונות. את כל הכסף המיועד מתכנן מנהל רשות השידור, ברי בר-ציון, להשקיע בהפקות שיציינו את סיום השידורים ויהוו מחווה לשידורי הערוץ לדורותיו.

עם סיום השידורים של רשות השידור אמורים להיות מפוטרים כ-1,200 עובדי הרשות, ומאות מהם ייקלטו בתאגיד השידור החדש.

במכתב שהוציא מנהל הטלוויזיה, אלי בבא, תחת הכותרת "חגיגת פרידה משידורי הערוץ הראשון", נכתב בין היתר: "...זאת הזדמנות לחזור אל מיטב העשייה הטלוויזיונית המגוונת שנעשתה בערוץ הראשון ולהציגה בצורה עדכנית ויצירתית... נחזור לאירועים הגדולים שהערוץ הפיק, תיעד וליווה לאורך השנים, ממצעד צה"ל ב-68', דרך מלחמת יום כיפור, המהפך, חתימת חוזה השלום, ועד לאירועים הגדולים של השנים האחרונות... ננצל את התקופה והנסיבות לייצר מסיבת פרידה חגיגית הנמשכת על פני כמעט רבעון שלם".

ברשות השידור מציינים כי בשל החיפזון שבו יצאו הקולות הקוראים להפקת התוכניות השונות, ההערכה היא כי לא ייעשה שימוש במלוא הסכום, ולא מן הנמנע כי ההוצאה תסתכם בסופו של דבר במיליוני שקלים בודדים.

מרשות השידור נמסר בתגובה: "מועד הסגירה של רשות השידור נדחה בחצי שנה, ובמקביל רוב שידורי הספורט, כמו גם תכנים נוספים, הסתיימו. על-פי חוק, מחויב הכונס הרשמי להמשיך את השידור הציבורי עד יום התחילה, ככל הניתן באותו היקף ובאותה איכות שקדמו לכניסה לפירוק.

"על כן, במסגרת לוח השידורים המתוכנן עד סוף חודש אלול התשע"ו, משובצים גם תכנים המבוצעים על-ידי גורמי חוץ, ככל שלרשות אין את היכולת להפקה עצמית".