רווחי מליסרון זינקו ל-237 מיליון שקל ברבעון הראשון

שחיקה של כ-34 מיליון שקל נרשמה בערך נכסי החברה, המיוחסת למדד השלילי ■ מנגד, עלייה בחלקה ברווחי חברות בשליטה משותפת סייעה להצגת קפיצה של 74% ברווח התפעולי, שהסתכם ב-212 מיליון שקל

ענקית הקניונים מליסרון  שבשליטת ליאורה עופר פתחה את שנת 2016 עם שיפור מתון של 1% בהכנסות ברבעון הראשון, שהגיעו ל-316 מיליון שקל, לצד זינוק של כ-140% ברווחיה שהצטברו ל-237 מיליון שקל. מליסרון מדווחת כי השיפור בהכנסות נרשם חרף ירידה במדד המחירים לצרכן (שנחלש ברבעון ב-0.9%), ובשורה הגולמית הוצג שיפור של 3% ברווח ל-237 מיליון שקל.

הרווח התפעולי הנקי (NOI) מנכסים זהים צמח בתקופת הרבעון בכ-3% ועמד על 264 מיליון שקל, בעיקר הודות ל"שיפור בתוצאות הקניונים" - שבין הבולטים שבהם הקניונים ברחובות, חיפה, רמת-אביב ונס-ציונה. במסגרת זו מוסיפים במליסרון, כי פדיונות השוכרים בנכסיה עלו בין ינואר לאפריל בכ-8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

מליסרון מציגה בדוחות שחיקה של כ-34 מיליון שקל בערך נכסיה, המיוחסת למדד השלילי ונמוכה בכ-70% מהירידה בערך נכסיה ברבעון המקביל, שהושפעה אז מירידה חדה יותר של המדד, בשיעור של 1.6%. עלייה בחלק החברה ברווחי חברות בשליטה משותפת סייעה לה להציג קפיצה רבעונית של 74% בשורת הרווח התפעולי, שהסתכם ב-212 מיליון שקל.

מליסרון נהנתה גם מצמצום ניכר בהוצאות המס שלה, בהיקף של יותר מ-100 מיליון שקל, שהושפע בעיקר "מעדכון חד-פעמי של העתודה למסים נדחים", וכל אלה יחד באו לידי ביטוי בזינוק בשורה התחתונה.

אבי לוי, מנכ"ל מליסרון, מסר היום (ב') כי "החברה הציגה שיפור מרשים ברווחיות ובפרמטרים התפעוליים, לרבות עלייה ב-NOI וב-FFO (תזרים מזומנים מפעילות), והמשך ירידה בשיעור המינוף". לוי ציין כי ברבעון האחרון ביצעה מליסרון שורה של מהלכים עסקיים משמעותיים, ובהם גיוס אג"ח בהיקף של 1.2 מיליארד שקל והשלמת מיזוג עם החברה הבת בריטיש ישראל, מהלך שלדבריו "יחסוך בעלויות כספיות ובתשומות ניהוליות". עוד הוסיף כי "אנו מתכוונים לפעול להמשך הייזום והבנייה, ואיתור הזדמנויות נוספות להגדלת מצבת הנכסים, כמו גם לשימור החוסן הפיננסי והשבחת הנכסים הקיימים".

רכשה שליטה בגרנד קניון בבאר-שבע

מליסרון החזיקה בסוף הרבעון הראשון ב-25 נכסים מניבים ובהם שטחי השכרה בהיקף של 666 אלף מ"ר, בין הבולטים שבהם קניון רמת-אביב שבתל-אביב והקריון שבקריות, המוערכים בשווי של כ-2.1-2.2 מיליארד שקל כל אחד. כן, היא בדרכה להפוך לבעלים היחיד בגרנד קניון בבאר-שבע, לאחר שמוקדם יותר החודש חתמה על הסכם לרכישת חלקו (50%) של איש העסקים אלי להב בנכס תמורת כ-145 מיליון שקל.

במקביל לדוחות, הודיעה מליסרון על חלוקת דיבידנד בהיקף של 55 מיליון שקל לבעלי המניות. המניה התחזקה היום בכ-2%, ומשלימה בכך קפיצה של 18% מתחילת השנה - לשווי חברה של קרוב ל-6.5 מיליארד שקל.

בבית ההשקעות פסגות ציינו היום כי הדוח טוב ו"משקף את איכות נכסי החברה", והעריכו כי מליסרון "תמשיך להציג דוחות טובים בזכות איכות הנכסים". עוד לדבריהם, "על אף העלייה בסיכון בענף הקניונים, אנו סבורים כי התשואה התזרימית שמליסרון מייצרת - כמעט 9% ברמת ביטחון די גבוהה, לצד דיבידנד של קרוב ל-4% בסביבת ריבית אפסית, מהווים סיבה טובה להמשיך ולהחזיק במניה".

תוצאות מליסרון 23.5.16
 תוצאות מליסרון 23.5.16