המסחר באירופה ננעל בעליות חדות; הקאק והדאקס זינקו מעל 2%

בורסות אסיה ננעלו במגמה שלילית ■ מודי'ס חתכה את דירוג האשראי של דויטשה בנק לרמה Baa2, שתי דרגות בלבד מעל אג"ח "זבל" ■ עלייה במחירי הנפט שנסחר בירידות שערים לאורך היום

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ג') בעליות שערים חדות, לאחר פתיחה שלילית ולאחר שבמהלך היום התאפיין בעליות קלות. זאת, על רקע עליות שערים בוול סטריט ועל רקע נעילה שלילית בבורסות אסיה. מדד הקאק הצרפתי והדאקס הגרמני זינקו מעל ל-2%. 

 

החברה השוודית SEB  ריכזה עניין רב היום וסיימה בעליות שערים חדות לאחר שנודע כי בכוונתה לרכוש את היצרנית הגרמנית WMF. 

חברת הביטוח Old Mutual  ריכזה גם היא עניין וסיימה בעליות שערים. 

בזירת המאקרו האירופאית, היום בשעה 12:00 התפרסם סקר הסנטימנט הצרכני בגרמניה ZEW, המצביע על הערכות המצב הכלכלי במדינה. המדד ירד בחדות לרמה של 6.4 נקודות בחודש מאי בהשוואה ל-11.2 באפריל ולצפי האנליסטים שעמד על 12.1 נקודות.  

הסוחרים באירופה, כעמיתיהם בעולם, המשיכו לעסוק היום באפשרות כי הפד יעלה את הריבית בארה"ב כבר בחודש הבא. זאת, בייחוד על רקע נתונים כלכליים חיוביים שפורסמו בשבועות האחרונים לצד הפרוטוקולים של ישיבת הריבית הקודמת, שחשפו כי מרבית חברי הפד תומכים בהעלאת ריבית אם השיפור הכלכלי יימשך.

ישנם אנליסטים שסבורים כי הפד ידחה את העלאת הריבית בשל משאל העם בבריטניה שמתקיים ימים ספורים לפני ההחלטה ועלול לגרום לתנודתיות בשווקים הפיננסים. בכירי הפד שהתראיינו אתמול לכלי התקשורת בארה"ב אמרו כי סביר יהיה להעלות את הריבית השנה פעם אחת בלבד, נתון ששוב מבלבל את המשקיעים ששינו את תחזיותיהם בשבועות האחרונים מספר פעמים בשל התבטאויות של בכירי בבנק המרכזי.

"השיחות היום בחדרי המסחר סובבות סביב המהלכים המוגבלים בשווקים. למרות שיש שיברכו על כך, במיוחד הפד שיש לו יד ביצירת התנאים האלה", ציינו הבוקר ב-IG.

מניית דויטשה בנק נסחרה היום בצל הורדת הדירוג על-ידי הסוכנות מודי'ס לרמה של Baa3- שתי דרגות בלבד מעל אג"ח "זבל". מבין הסיבות שהובילו להורדת הדירוג במודי'ס מציינים סביבת ריבית נמוכה אשר מכבידה על רווחי הבנק, מדובר בהורדת הדירוג השנייה ברציפות בשנה הנוכחית.  

לאורך מרבית היום, נסחר הנפט בירידות שערים אך מאוחר יותר ניכרה התאוששות במחירו וכעת הוא נסחר סביב ה-48 דולר לחבית.

 

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]