CASH MANAGEMENT: ליווי פיננסי בכל שלבי החיים של החברה

שירותי ה-Cash Management כוללים ריכוז של יתרות ותנועות מכלל המערכת הבנקאית בשערוך לפי מטבע נבחר על מסך אחד, ובתוך כך מאפשר להבין טוב יותר את מצב הנזילות של החברה או קבוצת החברות

עדנה נפתלי / צילום: כפיר סיון
עדנה נפתלי / צילום: כפיר סיון

***הכתבה בשיתוף בנק לאומי

כבר בשלבים הראשונים לקיומן פונות רוב חברות ההיי-טק לשוק הגלובלי. המשקיעים בחברה יגיעו ברוב המקרים מחו"ל, מוצרי החברה יימכרו בחו"ל, ובחלק גדול מהמקרים, החברה אף תידרש להקים יישות משפטית מקומית במדינה שבה היא פועלת. על כן, פעילות רב-מטבעית היא "הלחם והחמאה" של החברות הללו. ריכוז ניהול המידע הפיננסי במקום אחד מסייע למנהל הכספים של החברה להבין את תמונת ההון המזומן של החברה, וכן את ביזורו בכלל המערכת הבנקאית העולמית, בכל זמן ומכל מקום. חברות המבינות בכל רגע נתון את תמונת המזומן שלהן, יודעות לעבוד נכון יותר מול מקורות המימון שלהן (ובראשן המערכת הבנקאית).

ניהול תזרים מזומנים הוא אתגר מהותי עבור מנהלי הכספים בחברות ההיי-טק. האתגר הופך מרכזי ככל שהחברה היא בעלת פריסה גיאוגרפית רחבה יותר, פועלת במספר רב יותר של מטבעות ומגייסת מספר משקיעים רב יותר ברחבי העולם. מנהל הכספים נשען, במסגרת תהליכי קבלת ההחלטות, על המידע הזמין לו באופן שוטף. לכן איכות המידע ומהימנותו הן קרדינליות להצלחתה של החברה.

וכשמדובר בחברת סטארט-אפ, הנושא הופך קריטי להמשך קיומן של החברות.

בנק לאומי מלווה שנים רבות חברות סטארט-אפים רבים בכל שלבי החיים - משלב ה-Seed ועד לאקזיט. לפני כשנתיים הקים לאומי את לאומי-טק, שמעניקה לחברות ההיי-טק ליווי פיננסי מקיף.

במסגרת ההרחבה המתמדת של סל השירותים הבנקאיים שמעניק לאומי להייטקיסטים, השיקה החטיבה לבנקאות עסקית ומסחרית (בראשותו של קובי הבר) לפני מספר חודשים את שירותי ה-Cash Management-. מדובר במוצר המאפשר ליהנות משירות טכנולוגי מתקדם, הכולל ריכוז של יתרות ותנועות מכלל המערכת הבנקאית בשערוך לפי מטבע נבחר על מסך אחד, ובתוך כך מאפשר להם להבין טוב יותר את מצב הנזילות של החברה או קבוצת החברות. השירות מאפשר לסמנכ"לי הכספים להיות מעודכנים ב-Real time - יתרון מובהק בעולם ההיי-טק הדינמי.

מנהלי כספים שיבחרו להשתמש במערכת החדשה צפויים ליהנות מממשק נוח, זמין 24/7, המתקשר עם כל מערכות ניהול הכספים של החברה.

כשמדובר בחברות היי-טק, צריך לזכור, שבענף זה מתחוללים תדיר שינויים משמעותיים במודל העסקי, עובדה המצריכה גמישות רבה בהתנהלות הפיננסית. מערכת הCash Management- תאפשר למנהלי הכספים בחברה לערוך סימולציות על בסיס מצבים היפותטיים ולקבל החלטות על בסיסן. נוסף על כך, שירותי ה-CM של לאומי מאפשרים יצירת דוח מצב תחזית תזרים מזומנים, המהווה קפיצת מדרגה בייעול ניהול הכספים היומיומי בחברה, תוך חיסכון בזמן ובמשאבים. השירות מותאם אישית לצורכי מנהלי הכספים בחברות, ומאפשר, בין היתר, לקבל התראות על חריגה צפויה בהתאם לפרמטרים שיוגדרו על-ידי החברה; כך יכולות החברות לעקוב אחר קצב שריפת המזומנים ולזהות בזמן אמת חריגות עתידיות.

***הכותבת היא ראש ענף בכיר Cash Management, חטיבה לבנקאות עסקית ומסחרית, בנק לאומי