עליות בסיום המסחר בורסות אירופה; תוכנית סיוע חדשה ליוון

עליות שערים חדות חתמו אמש את המסחר בוול סטריט ■ נעילה חיובית בבורסות אירופה ■ קרן המטבע ומנהיגי גוש האירו הסכימו להזרים ליוון כ-10.3 מיליארד אירו ■ סוני מצפה לעלייה ברווח התפעולי לשנה הפיסקאלית הנוכחית

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה הסתיים היום (ד') בעליות שערים, בהמשך לעליות של יותר מ-2% אתמול. המשקיעים מגיבים בין היתר למגמה החיובית המובהקת בנעילת המסחר בוול סטריט אמש ולפתיחה החיובית היום. 

 

השאלה המרכזית שמעסיקה היום את הסוחרים באסיה ובעולם היא האם הבנק הפדרלי יעלה את הריבית כבר בחודש הבא. אומנם הפגישה הקרובה של הפד תתקיים רק ב-15 ביוני, אך הספקולציות סביב הנושא משתוללות כבר בימים אלה.

יצוין כי חברי הפד שולחים מסרים סותרים אל השוק, מה שמוסיף לבלבול המשקיעים. כך השבוע, בכירי הפד אמרו בראיון, כי סביר שהריבית תעלה השנה פעם אחת בלבד, בעוד שבשבוע שעבר פורסמו הפרוטוקולים מהחלטת הריבית האחרונה שהיו אופטימיים למדי לגבי העלאות הריבית. 

אתמול אמר בראיון ל-CNBC נשיא שלוחת הפד בסנט לואיס ג'יימס בולארד כי העלאת הריבית ביוני או יולי אינה סופית אך הוסיף באותה נשימה כי נתוני התעסוקה מצביעים על כך שהגיע הזמן לפעול.

שרי האוצר של גוש האירו וקרן המטבע הבינלאומית הגיעו אמש לפשרה עם יוון ויזרימו לה עוד 10.3 מיליארד אירו לאחר שזו אישרה השבוע צעדי צנע נוספים.

בזירת המאקרו פורסם היום מדד הביטחון העסקי בגרמניה (IFO) שטיפס לרמה של 107.7 נקודות במאי, בעוד אנליסטים ציפו לקריאה של 106.9 נקודות ולאחר קריאה של 106.7 נקודות באפריל.

מונסנטו דחתה את הצעת הרכש של באייר , בהיקף של 62 מיליארד דולר.

המסחר בבורסות אסיה ננעל היום (ד') בעליות שערים חדות על רקע המגמה החיובית המובהקת שחתמה אמש את המסחר בוול סטריט. נתונים טובים מהצפי משוק הדיור האמריקאי תידלקו את העליות.

 

 מניות Sony  ריכזו עניין רב לאחר שהחברה סיפקה את תחזיותיה לשנה הפיסקאלית המסתיימת בסוף מארס 2017. החברה מצפה כי רווחיה התפעוליים יעמדו על 300 מיליארד ין (2.72 מיליארד דולר), עלייה קלה לעומת השנה הפיסקאלית שהסתיימה במארס השנה.

מניות הייצוא הגדולות ביפן דוגמת Toyota  ו-Honda  נסחרו במגמה חיובית, בין היתר על רקע היחלשות הין היפני. 

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]