אזהרה: "WAZE עשו ממני עכבר ניסויים לבדיקת הפקקים"

לירון פיין, תושב מודיעין, טוען כי WAZE גרמה לו להגיע לתל אביב בפקקים, רק כדי לאסוף משם עובדת של החברה, שתפקידה לשפר את תפקוד האפליקציה

לירון פיין, תושב מודיעין, פרסם אתמול בערב (ג') פוסט זועם בפייסבוק נגד חברת WAZE שלטענתו עשתה ממנו "עכבר ניסויים" וגרמה לו להגיע לתל אביב בפקקים, רק כדי לאסוף משם עובדת של החברה, שתפקידה לשפר את תפקוד האפליקציה של ווייז. 

פיין, שהפוסט שלו זכה לכ-1,500 לייקיים וכ-730 שיתופים, תיאר מה שקרה לו: 

"זהירות! טרמפיסטים של ‪#‎ waze‬ .

1. מעשה שהיה, כך היה. בשעה 17:50 סיימתי פגישה עם לקוח בהרצליה פיתוח, נכנסתי למכונית והפעלתי ווייז לכיוון הבית, במודיעין. לראות איפה פקוק פחות. האפליקציה אומרת לי כביש 5, כביש 6, ודוך. כמו שחשבתי, האמת.
התנעתי.

2. ולפתע עלתה לי קריאה בווייז. ההזדמנות היומית שלי לתרום לכלכלה השיתופית בישראל ובעולם. מישהי צריכה טרמפ בדיוק אל נקודה ממש ליד הבית שלי - ליד הקניון במודיעין. וזה על הדרך, רק 8 דקות עיכוב מהמסלול. אה, ואני אקבל החזר הוצאות של 32.5 ש"ח. לא רע.

3. המוח מחשב במהירות. שכנה ממודיעין צריכה עזרה? וגם יש השתתפות בהוצאות הדלק? נראה לי בדיוק הצ'אנס הנכון גם לעשות מעשה טוב וגם לצאת מורווח. וזה רק 8 דקות עיכוב, שמה זה בכלל שטויות. קדימה, לקחתי. פעם ראשונה בחיים. בואו ננסה פיצ'ר חדש. קצת מרגש, האמת.

4. ווייז נותן לי הוראות נסיעה, ואני מבין שהיא מחכה לי בקניון עזריאלי, תל אביב. 8 דקות עיכוב? בשעה הזו? מוזר, אבל אולי הכבישים פתוחים. הרי ווייז הם המומחים לדרכים, והם לא יעבדו עלי. וכבר התחייבתי לנסיעה, ומה, אני אשאיר את הגיברת עם הלשון בחוץ, בלי אמון באנשים? אז המשכתי לנסוע. לירון VS פקקי התנועה. אני אנצח, זה ברור. אני עושה מעשה טוב היום.

5. אחרי 35 דקות בפקקים הגעתי לנקודת האיסוף, קצת עייף אבל שמח. פיצ'ר חדש, בכל זאת. עולה לי לרכב סטודנטית נחמדה, בדיוק מהסוג שאין לו רכב וצריך להסתמך על טרמפים. מאגניב. אני את המעשה הטוב שלי עשיתי להיום.

6. "אני עובדת ווייז", היא אומרת לי אחרי שתי דקות. ואני ממצמץ פעמיים ומקמט גבה. "מה?!"

6.5 "כן, אנחנו עושים בדיקות לאפליקציה, מנסים אותה, משפרים אותה. לקח לך יותר זמן מהצפוי להגיע אלי, אנחנו צריכים לשפר את זה".

7. הראש שלי עושה חשבון, והאזניים שלי פולטות קיטור. 35 דקות דקות בפקקים, מהרצליה לתוך תל אביב, נגד כל היגיון תחבורתי, רק כדי להפוך לעכבר ניסויים של ווייז.

וכמובן שהיא בכלל לא גרה במודיעין. בסך הכל הסעתי אותה מתחנת רכבת לתחנת רכבת (כמובן שברכבת היה לה יותר מהר לנסוע, ויותר זול - לו היא היתה אמיתית). 35 דקות בפקקים. כדי לעשות מעשה טוב.

8. "הנסיעה הזו ממש לא נעימה לי", היא אומרת. היא לא אוהבת לשמוע את מה שאני אומר. היא לא חושבת שזו הטעיה. היא לא אוהבת לשמוע שמעולם לא רציתי להיות עכבר ניסויים של ווייז. "זה לא בדיוק ככה, אתה הרי מקבל החזר הוצאות נסיעה".

9. "או קיי", אני אומר לה. לצרוח עליה לא יעזור, מה היא אשמה. "בחיים אני לא אסיע יותר נוסעים דרך האפליקציה. עכשיו, בואי תספרי לי איך בדיוק אני מקבל את ההחזר הזה?"

10. "אתה לא יכול", היא אומרת. "הנסיעה הזו היא 32.5 ש"ח, אבל רק אחרי שאתה מרוויח 50 ש"ח, אתה יכול קבל אותם. אה, ותן לנו פרטי בנק שלך".

חברים - שתפו. הזהירו אחרים.

(אם אתם לא רוצים להיות עכברי ניסוי, כמובן)".