ממשל אובמה: מינוי ליברמן מעורר "תהיות לגיטימיות"

דובר הסטייט דיפרטמנט הדגיש: נשפוט את ההרכב הממשלתי החדש עפ"י מעשיו ■ "ניו-יורק טיימס": בנימין נתניהו – ראש הממשלה של מדינת ישראל-פלסטין

אביגדור ליברמן / צילום: תמר מצפי
אביגדור ליברמן / צילום: תמר מצפי

מינויו של אביגדור ליברמן לשר הביטחון מעורר "תהיות לגיטימיות" לגבי כיוונה של המדיניות הישראלית - כך אמר אמש (ד') דובר משרד החוץ האמריקאי, מארק טונר, בתדרוך היומי לכתבים.

הדובר הדגיש, עם זאת, כי הממשל יבחן את ההרכב הממשלתי החדש על פי מעשיו. בשבוע שעבר אמר פקיד אמריקאי בכיר, כי ארה"ב תעבוד עם השר החדש וכי מינויו לא יפגע במו"מ על הסכם חדש לסיוע האמריקאי לישראל, ודובר הסטייט דיפרטמנט חזר על התחייבות זו.

"ראינו את הדיווחים מישראל שמתארים (את תוצאת המינוי) כקואליציה הימנית ביותר בתולדות ישראל, ואנו גם מודעים לעובדה ששרים רבים בממשלה הביעו התנגדות לפתרון של שתי מדינות", אמר הדובר. "זה מעלה תהיות לגיטימיות לגבי הכיוון שבו מתכננת הממשלה לצעוד ואלו קווי מדיניות בדעתה לנקוט".

"נעבוד עם הממשלה הזו כפי שעבדנו עם כל ממשלות ישראל שקדמו לה, במטרה לחזק את שיתוף הפעולה בינינו, ואנו נותרים מחויבים לביטחונה של ישראל ולפעולה לקראת פתרון של שתי מדינות", הוסיף הדובר.

בינתיים מוסיף "ניו-יורק טיימס" לנהל קמפיין אגרסיבי נגד מינוי ליברמן. לאחר מאמר מערכת בגנות המינוי, אתמול, שבו נאמר, כי" מעמדה של ישראל בוושינגטון לא יתחזק בעקבות מינויו של שר ביטחון שנמצא במחלוקת עם הממסד הצבאי בישראל", כותב היום בעל הטור תומס פרידמן, כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הורס את ישראל מבפנים וכי בקרוב נצטרך לפנות אליו בתואר שהוא המיט על עצמו: "ראש הממשלה של מדינת ישראל-פלסטין".

"ראש הממשלה הוא אדם שלנצח שוחה באמצע הרוביקון, ותמיד מעורר תקווה - 'אני כבר מגיע, הנה אני עומד לקבל החלטה' - אך בסופו של דבר הוא נותר במקום שהיה כל הזמן כשהוא מנסה לאזן בין כל יריביו, כדי שהוא עצמו יהיה היחידי שישרוד", כותב בעל הטור. "בסופו של דבר, ישראל שוקעת עמוק יותר ויותר במדינה דו-לאומית דה פקטו בשליוטת קיצונים יהודיים".

"לאלה מאיתנו שחרדים לגורל ישראל, זו שעה שחורה", כותב פרידמן.