עליות בסיום המסחר באירופה; הנפט חצה את רף ה-50 ד'

ירידות שערים נרשמו במגזר הבנקים בהובלת הבנק הספרדי Banco Popular ■ המסחר באסיה נחתם במגמה מעורבת; הניקיי סגר בעליות קלות חרף התחזקות הין מול הדולר ■ הברנט נסחר סביב ה-50 דולר לחבית לראשונה זה 7 חודשים

 

בורסות אסיה / צילום: רויטרס
בורסות אסיה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה הסתיים היום (ה') בעליות שערים, לאחר שנפתח בירידות. זאת, כשברקע ראלי שחתם אתמול את שוקי העולם ועלייה במחירי הנפט.

 

במגזר הבנקים נרשמו ירידות שערים, בהובלת הבנקים הספרדים, על רקע צניחת המניות של הבנק הספרדי Banco Popular . זאת, לאחר שהבנק הודיע שבכוונתו להנפיק 2 מיליארד מניות חדשות ולמכור אותן במחיר של 1.25 יורו (1.40 דולר) למניה. 

המניות של העיתון הבריטי Daily Mail & General Trust  ריכזו עניין לאחר שהעיתון דיווח על ירידה של 11% ברווח לפני מס במחצית הראשונה של שנת 2016 ועל צפי לירידה ברווחים השנתיים.

המניות של ענקית הפלדה ArcelorMittal  הגיבו להודעת גולדמן זאקס שהעלה את מחיר היעד של מניותיה.

היום התקיים באיסלנד כינוס של ה-G7, ארגון המדינות המתועשות. בכינוסיו, דן הארגון במגוון נושאים רחב בתחומי הכלכלה, המדיניות והחברה.

בבריטניה פורסם היום האומדן השני לתמ"ג של הרבעון הראשון של שנת 2016. כך, נרשמה עלייה של 0.4% ביחס לרבעון הקודם, בהתאם לצפי. 

המסחר בבורסות אסיה נחתם היום במגמה מעורבת. מדד הניקיי היפני סגר בעליות שערים קלות, חרף התחזקות הין מול הדולר.

 

אתמול כאמור נחתם המסחר בוול סטריט בעליות שערים חדות בהובלת סקטור הטכנולוגיה והאנרגיה. היום הנפט  ממשיך להתחזק והברנט חצה את רף ה-50 דולר לחבית לראשונה זה 7 חודשים. 

המשקיעים בעולם מתמקדים כעת בהחלטת הריבית של הפד בחודש הבא ומשאל העם שיכריע האם בריטניה תישאר באיחוד האירופי. הבחירות לנשיאות בארה"ב יצברו תאוצה בחודשים הקרובים ועלולות לגרום גם הן לתנודתיות בשווקים.

בעוד הין נמצא במגמת התחזקות מול הדולר ונסחר סביב כ-110 ין לדולר. קת'י ליאן, אסטרטגית מט"ח בחברת  BK Asset Management מציינת כי הין עלול להוסיף ולהתחזק בתקופה הקרובה בשל כיסוי פוזיציות שורט של הסוחרים. "למרות הראלי האחרון בין פוזיציות הלונג על המטבע היפני קרובות לשיא כל הזמנים", היא מציינת.

התחזקות הין פוגעת בעיקר ביצואניות היפניות ולפי סקר של "רויטרס" ביטחון חברות ביצוא ביפן קרוב לשפל של 3 שנים בחודש מאי. לפי הסקר, גם ביטחון חברות השירותים ירד בחודש מאי.

חברות היצוא ביפן נסחרו היום בירידות, אף שחלקן חתמו את יום המסחר בעליות שערים. נציין את טויוטה , ניסאן , וסוני .

מניות האנרגיה באסיה נסחרו במגמה חיובית וסיימו בעליות שערים. בין המניות שבולטות במסחר ניתן ציין את Santos  ו- Inpex .