מש' רוטלוי שוב תכניס יד לכיס? ארגמן נדרשת להסדר חוב נוסף

מבקשת לארגן מחדש את לוח הסילוקין להלוואה בגין חוב בסך 8 מיליון שקל שמועד פירעונו בעוד כחודש ■ ארגמן: "המו"מ עם הבנקים בראשיתו, והחברה לא קיבלה ויתור או ארכה כלשהם"

ליגד רוטלוי / צילום: תמר מצפי
ליגד רוטלוי / צילום: תמר מצפי

חברת הטקטסטיל ארגמן תעשיות, שבשליטת משפחת רוטלוי ורענן סובל, תנסה לגבש הסדר חוב נוסף עם הבנקים שהלוו לה כסף, מכיוון שאין ביכולתה לפרוע חוב של 8 מיליון שקל במועדו, בעוד כחודש. סך החוב של ארגמן לבנקים גבוה יותר - 21 מיליון שקל.

ארגמן דיווחה כי פנתה לבנקים בבקשה לגבש לוח סילוקין חדש ליתרת ההלוואה, "באופן שיאפשר לחברה לעמוד במלוא התחייבויותיה". בחברה מתכננים לנהל משא ומתן מואץ עם הבנקים בניסיון להשיג הסכמות בהקדם האפשרי. "יודגש, כי המו"מ מצוי בראשיתו, והחברה לא קיבלה ויתור או ארכה כלשהם מהבנקים", דיווחה ארגמן לבורסה.

ייתכן שבדומה להסדר החוב הקודם שנחתם בין החברה לבנקים, ידרשו האחרונים הזרמת הון מבעלי השליטה בארגמן. ההסדר הקודם עם הבנקים נחתם בסוף 2013, והיקפו היה כ-38 מיליון שקל. ההסכם כלל הזרמה של 7.5 מיליון שקל "וכל סכום נוסף שיידרש" מצד בעלי השליטה בחברה, לצד התחייבות למימוש נכסים כדי שהחוב לא יעלה על 21 מיליון שקל בסוף 2013, כאשר סכום זה יועד לפירעון ב-2016-2018.

לפי ההסכם הקודם, ארגמן הייתה צריכה לעמוד בכמה אמות מידה פיננסיות (קובננטס), ובין השאר דובר על כך שהחברה הבת, רוטקס, תציג EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) שלא יפחת מ-13 מיליון שקל בשנים 2014-2015. נכון לסוף 2015, ארגמן לא עמדה באמת מידה זו, שכן ה-EBITDA היה 5.8 מיליון שקל בלבד, ולכן הבנקים היו רשאים להעמיד את החוב לפירעון מיידי. ארגמן ציינה בדוח הכספי ל-2015 כי פנתה לבנקים בבקשה לקבל ויתור על דרישה זו. דוחות אלו כללו גם הערת "עסק חי".

נסחרת בשווי כ-8 מיליון ש' ברשימת השימור

ארגמן, ששווי השוק הנוכחי שלה הוא כ-8 מיליון שקל בלבד, נסחרת ברשימת השימור. החברה עוסקת באמצעות החברה הבת רוטקס בפיתוח ושיווק גרבונים והלבשה תחתונה ועליונה. בעלי השליטה בחברה כוללים כאמור את רענן סובל ואת משפחת רוטלוי, מהמשפחות העשירות בישראל, המחזיקה בין היתר במניות השליטה בחברה הבורסאית לודז'יה רוטקס ובגרעין השליטה בשותפות חיפושי הגז והנפט רציו. לפני כשנתיים מכרה ארגמן את פעילות הסחר שלה לחברת דלתא בעסקה של 7.5 מיליון שקל.

החברה האחות של ארגמן, לודז'יה רוטקס השקעות (השתיים פוצלו בעבר לזרוע טקסטיל וזרוע נכסים), פועלת בתחום הנדל"ן המניב ונסחרת בשווי של 183 מיליון שקל. לפני מספר חודשים מכרה החברה את זכויותיה בקרקע בחולון לקבוצת עזריאלי, תמורת 280 מיליון שקל בתוספת מע"מ. לצד מכירת הקרקע בחולון, לודז'יה מקדמת עסקה למכירת זכויותיה בנדל"ן שבבעלותה בבני ברק, תמורת קרוב ל-70 מיליון שקל לקבוצת סופרין.