קרן באטרי מכרה מניות איי.די.איי ביטוח ב-60 מיליון שקל

רוכשי כ-2% ממניות איי.די.איי היו גופים מוסדיים * מניית חברת הביטוח הישיר שבשליטת משפחת שנידמן נסקה במעל 180% מאז הונפקה באוגוסט 2013

רביב צולר/ צילום: תמר מצפי
רביב צולר/ צילום: תמר מצפי

אתמול (ד') היה יום מסחר ער במיוחד במניית חברת איי.די.איי ביטוח , שבשליטת ביטוח ישיר של משפחת שנידמן. מחזור המסחר במניית החברה הסתכם בכ-68 מיליון שקל - הגבוה בסדרי גודל מהמחזור הממוצע של המסחר במנייה זו, שנסקה מעל ל-180% מאז הונפקה באוגוסט 2013. חלק מהמסחר הגבוה אתמול נזקף למימושי אופציות של בכירים בחברה, אך רוב רובו היה תולדה של מימוש נוסף, שביצעה קרן ההשקעות באטרי.

קרן ההשקעות האמריקנית באטרי, שהחזיקה קודם לעסקאות אתמול בכ-8.9% ממניות איי.די.איי, מכרה לגופים מוסדיים מניות בהיקף כספי של קרוב ל-60 מיליון שקל, המהוות כרבע מהחזקתה בחברה הישראלית. בין הרוכשים אתמול נמנים פסגות, קבוצת מגדל, ילין לפידות, אקסלנס והפניקס.

מבחינת באטרי, מדובר בהמשך המימושים החלקיים של השקעתה המוצלחת מאוד במניית חברת הביטוח בשיווק ישיר. כמו כן, המכירה תסייע לאיי.די.איי ביטוח להגדיל את החזקות הציבור במניה ל-45% - מה שעשוי להגדיל את סחירות המנייה. היום נמשך המסחר הער במניה, ובשעות הצהריים עמד על כ-50 מיליון שקל וסך המכירות שנעשו במניה ביומיים אלה מסתכם בכ-105 מיליון שקל.

הדוחות מבשרים על העתיד?

איי.די.איי ביטוח, בניהול רביב צולר, הינה סיפור הצלחה, כשהיא שווה כיום כ-2.7 מיליארד שקל והינה חברת הביטוח בעלת השווי שוק השני או השלישי בבורסה (תלוי ביום), כשלזמן קצר השנה היא אף הייתה בעלת השווי הגבוה ביותר.

באטרי רכשה את החזקתה באיי.די.איי ביטוח ביולי 2012, אז רכשה מניות בחברה לפי שווי חברה של כ-900 מיליון שקל. מאז כבר מכרה מניות של החברה, וגם נהנתה מזרם דיבידנדים. כך, נכון לחודש מארס האחרון, חילקה איי.די.איי ביטוח מאז הנפקתה דיבידנדים בהיקף של כ-380 מיליון שקל, שמהם זרמו לבאטרי כ-49 מיליון שקל.

לפני ימים אחדים פרסמה איי.די.איי ביטוח את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון השנה ובהם דיווחה כי בשלושת החודשים הראשונים של השנה רשמה החברה צמיחה של כ-15% בפרמיות שגבתה מהמבוטחים, לרמות שיא של כ-474 מיליון שקל. ואולם, בשורה התחתונה, בשל הפרשה חד פעמית בעקבות הוראות המדינה ובשל ההתפתחויות בשוקי ההון, נרשמה ירידה ניכרת של כ-53% ברווח הרבעוני הנקי ובזה הכולל, לסך של כ-22.7 מיליון שקל.

תוצאותיה של איי.די.איי ביטוח, האהודה מאוד על המשקיעים בבורסה בתל-אביב, מסמנות כי קרוב לוודאי שהרבעון הראשון לא ייטיב עם ענף הביטוח.

מניית איי.די.איי ביטוח זינקה
 מניית איי.די.איי ביטוח זינקה