אלביט דורשת מנייס פיצוי של 15 מיליון ד' בעקבות רכישת חטיבת הסייבר

מדוחות נייס עולה כי אלביט טוענת שהוצגו לה מצגים לא מדויקים בבדיקת הנאותות שערכה, והיא עלולה לפתוח בהליך משפטי להפחתת מחיר העסקה

ברק עילם, מנכ"ל נייס/ צילום: CRC Media
ברק עילם, מנכ"ל נייס/ צילום: CRC Media

שנה אחרי ששתיים מחברות הטכנולוגיה הגדולות בבורסה המקומית, אלביט מערכות ונייס, הודיעו על עסקה ביניהן שבמסגרתה רכשה אלביט את חטיבת הסייבר של נייס - מתברר שבין החברות התגלעו מחלוקות בנוגע לרכישה. אלביט שילמה לנייס כ-114 מיליון דולר תמורת החטיבה, והייתה אמורה לשלם עוד 40 מיליון דולר בכפוף לביצועים העסקיים של החטיבה הנרכשת. עם זאת, כיום דורשת אלביט מנייס פיצוי של כ-15 מיליון דולר, בטענה שהוצגו לה מצגים לא מדויקים בבדיקת הנאותות שערכה.

בדוח המורחב של נייס לשנת 2015, היא עדכנה כי "רוכשת של אחת מהחטיבות העסקיות הציגה דרישות וטענות מסוימות, ודרשה פיצוי. נייס כופרת בטענות הרוכשת". עוד ציינה החברה כי אם הצדדים לא יגיעו להסכמות ביניהם, הרוכשת עשויה לפתוח בהליך משפטי שעלול להוביל להפחתת מחיר העסקה. "בשלב מוקדם זה, איננו יכולים להעריך את הסתברות ההצלחה או הכישלון במחלוקת זו", כתבה נייס בדוח שפורסם בסוף מארס.

שתי החברות משדרות היום אווירה רגועה בנושא ומציינות שהן דנות ביניהן בסוגיות. מאלביט מערכות נמסר כי "החברה נמצאת בדיאלוג עם נייס כדי לברר סוגיות שונות הקשורות לרכישה", ומנייס נמסר כי "זה זמן מקיימת נייס דיונים עם אלביט, סביב מספר קטן של נושאים עסקיים אשר עלו בעקבות מכירת חטיבת המודיעין. דיונים אלה אופייניים לעסקאות רכישה מורכבות מסוג זה. נייס דיווחה על המחלוקות לפני כחודשיים. הצדדים מקיימים דיאלוג ענייני בנושא, ומקווים כי ייפתר באופן שישביע את רצונם של שני הצדדים".

אלביט, המייצרת מערכות אלקטרוניקה צבאיות, זיהתה את תחום הסייבר כאחד ממנועי הצמיחה האפשריים של החברה. לאחר רכישת החטיבה מנייס, הפכה אלביט את החטיבה הנרכשת לסייברביט - חברה בת המספקת פתרונות בתחום מערכות המודיעין וניתוח ומחקר סייבר.

חטיבת הסייבר והמודיעין שנרכשה מנייס מציעה פתרונות המעניקים לכוחות אכיפת חוק וגופי מודיעין כלים ליצירת מודיעין מבוסס תקשורת. "עבור אלביט, זהו מהלך אסטרטגי מהמעלה הראשונה", אמר במועד הרכישה מנכ"ל אלביט מערכות, בצלאל (בוצי) מכליס. "תחום המודיעין והסייבר הוא מנוע צמיחה משמעותי, ואנחנו רוצים להיות בו מובילים עולמיים, כמו בכל תחומי העיסוק שלנו. בין הנכסים של נייס ושל אלביט בתחום, יש השלמה מוחלטת גם בפתרונות וגם בפוזיציות השוק, ועם איכות האנשים - אין לי ספק שהחיבור הזה יצליח".

נייס מבחינתה המשיכה לאחר מכירת החטיבה וביצעה עסקה נוספת, כשמכרה את חטיבת הביטחון הפיסי לקרן באטרי ב-100 מיליון דולר.

בכך "חיסלה" נייס את פעילותה בתחום הביטחוני ונותרה ממוקדת בתחום האנטרפרייז בלבד. מכירת שתי החטיבות הביטחוניות הגדילה את כמות הכסף בקופת נייס ואפשרה לה להודיע על שתי רכישות משמעותיות מתחילת 2016: של חברת נקסידיה שנרכשה ב-135 מיליון דולר, ולאחרונה הודיעה נייס על הרכישה הגדולה בתולדותיה, של inContact מארה"ב, בעסקת מזומן תמורת 940 מיליון דולר (כולל חוב). אלביט מצדה המשיכה גם היא בפעילות בתחום המיזוגים והרכישות, והיא כיום המתמודדת היחידה במכרז להפרטת תעש.

אלביט, בניהולו של מכליס, נסחרת בשווי 4.1 מיליארד דולר בנאסד"ק ובת"א. נייס, אותה מנהל ברק עילם, נסחרת גם היא בנאסד"ק ובת"א, בשווי של 3.8 מיליארד דולר.