בית החולים מיו קליניק ישקיע בסטארט-אפים ישראליים

המיזם מיועד לעודד שיתופי-פעולה עם חברות בשלבים מגוונים, מהרעיון ועד לניסויים קליניים

ביומד / צילום: שאטרסטוק
ביומד / צילום: שאטרסטוק

בית החולים Mayo Clinic, אחד מבתי החולים המובילים בארה"ב, הקים גוף שנקרא Mayo Clinic Israeli Startup Company Initiative, שמטרתו לשתף פעולה עם סטארט-אפים ישראליים ולהשקיע בהם. המיזם מיועד לעודד שיתופי-פעולה עם חברות בשלבים מגוונים, מהרעיון ועד לניסויים קליניים.

מנהלי המיזם הם פרופ' אמיר לרמן, רופא ישראלי בכיר במיו קליניק, וג'ים רוג'רס, שמנהל את הקרן התאגידית של בית החולים Mayo Ventures. לרמן מוביל את המיזם מן הפן הרפואי, ורוג'רס מן הצד העסקי. יחד איתם מנהלים את המיזם גורמים נוספים ממיו קליניק.

המטרה היא לגייס בשלב הראשון 3 מיזמים נוספים, ולהמשיך הלאה לאחר שאלה יבשילו.

המיזם ממומן על-ידי בית החולים, בתוספת מימון מהיזם היהודי פול מיראז'. כל פרויקט יקבל כ-70 אלף דולר לשנה, למשך שנתיים. הסכום הראשוני לא גדול, אך לרמן ורוג'רס מבטיחים כי המכון יחפש בעבור החברות גם השקעות נוספות, וכאשר יבשילו מעט, הן יכולות לפנות גם למימון מצד Mayo Ventures. בעת הצורך ניתן יהיה לקיים ניסויים קליניים בבית החולים, וגם במקרה הזה יכולה להיות תמיכה של בית החולים במימון.

"אנחנו מטפלים ב-1.4 מיליון איש בשנה מכל העולם, ויש לנו מרכזים בכל ארה"ב ובתי חולים שותפים בכל העולם", אומר רוג'רס. "שמנו לב שבישראל יש קהילת יזמות חזקה מאוד".

לדברי לרמן, "זו הפעם הראשונה שבית החולים יוצא ביוזמה כזו עם מדינה מסוימת. המיזם החל במיו קליניק לפני כשנה, וכולל כרגע פרויקט אחד וכמה פרויקטים מועמדים. השבוע מבקרת משלחת גדולה של בית החולים בכנס IATi Biomed 2016, כדי לחפש פרויקטים נוספים. אין לנו מיקוד בתחומים רפואיים מסוימים; אנחנו פתוחים לכל מיזם רפואי שהוא, כולל רפואה דיגיטלית".

רוג'רס מוסיף: "אנחנו מחפשים טכנולוגיה שתפתור בעיות לחולים, תוריד עלויות ותחסוך עומס לרופאים כדי שיוכלו לבלות זמן עם החולים".