חוכמת הטלפונים: החידושים הטכנולוגיים שמעבר לפינה

קיים פער עצום בין היכולות המובנות בסמארטפונים מדור אחרון לבין הידע והיכולת של המשתמש הטיפוסי לנצל אותן ■ אבל זה לא מפריע לקברניטי התעשייה לדחוף את הרף הטכנולוגי קדימה בקצב מואץ ■ זה מה שצפוי בקרוב

אחת הסיסמאות הפנימיות בתעשיית הטלפונים היא "טלפונים חכמים, משתמשים טיפשים". הכוונה היא לפער העצום שנפתח כיום בין היכולות המובנות בסמארטפונים מדור אחרון לבין הידע והיכולת של המשתמש הטיפוסי לנצל אותן. אבל זה לא מפריע לקברניטי התעשייה לדחוף את הרף הטכנולוגי קדימה בקצב מואץ, כדי לייצר להיטים ולהשיג יתרון שיווקי על פני המתחרים, ולו גם לכמה חודשים - עד שכולם יישרו את הקו. להלן כמה מהחידושים הטכנולוגיים שממתינים ממש מעבר לפינה.

תפישה על חושית

הסינים נחושים לשבור את התדמית של "מכשירים זולים עם מפרטים נחותים", ולהציע טכנולוגיות פורצות דרך. דוגמה נאמנה הוא ה-ZUK2 פרו החדש מבית לנובו, ששיווקו במערב יחל בשבועות הקרובים. המפרט הבסיסי מרשים לכשעצמו - זיכרון RAM של 6 גיגה, זיכרון כולל של 128 גיגה, מסך דור אחרון, מבנה חסין חבטות ומעבד "סנאפדרגון 820" מתקדם. אבל הוא מצויד גם בלא מעט סעיפים של "לראשונה בתעשייה".

כך, למשל, הוא כולל לא פחות מ-10 חיישנים פעילים שמובנים בתוך המכשיר לטובת ספורטאים, מטיילים וסתם כאלה שחרדים לבריאותם. לצד חיישנים מוכרים, כמו חיישן צעדים וחיישן לחץ דם, המכשיר מסוגל גם לדווח עצמאית על רמת החמצן בדם ורמת קרינת ה-UV בסביבה.

את כל הנתונים אפשר לשלב ביישומי ספורט ובריאות, אבל לא רק. כך, למשל, מאפשר ה-ZUK לצלם תמונת נוף או אדם, ולשלב בה את קריאת לחץ הדם של הצלם ברגע הצילום (כדי להמחיש את רמת הריגוש). ברשימה ניתן למצוא גם מצלמה קדמית שתומכת בצילום וידאו ב-4K ובאפשרות לצילום סופר-מהיר בקצב 960 פריימים בשנייה לטובת קליפים של התרחשויות בהילוך איטי. באסיה צפוי הדגם עם המפרט הבכיר לעלות כ-415 דולר.

טעינה טעונה

הטעינה האיטית היא בעיה כאובה ומוכרת למשתמשי טלפון אינטנסיביים ולאנשי עסקים, שנודדים ברחבי העולם עם לוח זמנים צפוף. בחודשים האחרונים כבר ראינו לא מעט סמארטפונים שמתחילים לאמץ פיתרון לבעיה בדמות אפשרות לטעינה מהירה, והקיץ צפוי הרף לעלות בדרגה נוספת עם השקתם של דגמים חדשים שתומכים בטכנולוגיית הטעינה הסופר-מהירה של חברת OPPO.

הטכנולוגיה, שהוכרזה בברצלונה, אמורה לטעון סוללה טיפוסית של 2,500 מילי-אמפר בתוך 15 דקות בלבד, ולהשיג טעינה של 45% מקיבולת הסוללה תוך 5 דקות בלבד. הטעינה יכולה להתבצע דרך שקע מיקרו-USB בטלפון, אך דורשת פלאג ייעודי, כבל מיוחד ומטען עם צ'יפ, שאותם מספקת החברה. החברה צפויה לשווק דגמים עצמאיים תחת שמה, וכנראה שיתמוך בה גם דגם הדגל החדש "3" של ONEPLUS שיושק בחודש יוני, עם מסך 5.5 אינץ' ומעבד 820.

היפנים על המסך

ואם בדגמים עתידניים עסקינן, אי אפשר לדלג על השוק היפני. יצרני הסלולר המקומיים אמנם ספגו לא מעט חבטות עסקיות בשנים האחרונות ואיבדו שטח לטובת דגמי הדגל של סמסונג, אפל ושות', ואולם גם למקומיים עוד נותר מה להציע בעבור לקוחות שמחפשים "תוצרת יפן". כך למשל, מכשיר הדגל החדש של שארפ "אקווס זטה", שישיק המפעיל "דוקומו" בחודש יוני יציע מעבד מוכר (820) אך יתמקד במסך ובצילום - שתי נקודות חוזק יפניות מסורתיות.

המסך מתוצרת שארפ מציע קצב רענון של 120 הרץ, שאמור לשפר דרמטית את יכולותו להציג שידורי טלוויזיה און-ליין. לטובת צלמים טהרנים, המצלמה מצוידת בחיישן 22.6 מגה-פיקסל, עם עדשה מיוחדת ומערכת ייצוב תמונה מקצועית, ששתיהן זכו לתקינה רשמית של יצרנית המצלמות המצקועית "ריקו". בין השאר מצוידת המצלמה גם בפוקוס אוטומטי עם נעילה במהירות שיא של 0.02 שניות בלבד.

בקולקציית הקיץ של דוקומו אפשר למצוא גם את דגם הדגל החדש של סוני, "אקספריה X פרפורמנס", שהוכרז בתחילת השנה ויהיה זמין ביפן בחודש הבא, לפני שאר העולם. גם כאן הפוקוס הוא על צילום - ועל פוקוס. החיישן הקדמי הוא בגודל 23 מגה-פיקסל והמצלמה מצוידת בפוקוס "היברידי", שעוקב אחרי אובייקט הצילום שבו בוחרים ומסוגל לחזות את כיוון תנועתו, גם כשהוא נמצא בתנועה מהירה. המצלמה עוברת ממצב המתנה למצב צילום בתוך 0.6 שניות בלבד, הזמן המהיר בענף, ובעלי אגו מפותח יבואו על סיפוקם בזכות מצלמת סלפי בגודל 13 מגה-פיקסל עם אפשרות צילום בתאורה נמוכה מאוד, ללא צורך בפלאש.