בורסות אירופה סיימו כמעט ללא שינוי בהמתנה לנאום ילן

באסיה המדדים נטו לעלות ■ חוזים יציבים בוול סטריט לאחר נעילה יציבה אמש ■ יו"רית הפדרל ריזרב תנאם הערב בארה"ב - המשקיעים יחפשו רמזים באשר למועד העלאת הריבית

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

בורסות אירופה נסגרו היום (ו'), יומו האחרון של שבוע המסחר העולמי, כמעט ללא שינוי וזאת בהמתנה לנאומה של יו"ר הפדרל ריזרב ג'נט ילן הערב בארה"ב. באסיה המדדים נטו לעלות והחוזים העתידיים בוול סטריט יציבים היום, לאחר נעילה יציבה אמש.  

 

מדדי וול סטריט סגרו אמש בין עלייה לירידה של כ-0.1% לאחר נתוני מאקרו טובים שתומכים למעשה בהעלאת ריבית. היום תנאם ג'נט ילן באוניברסיטת הארוורד והמשקיעים יחפשו רמזים באשר לתחזיותיה להעלאת הריבית הקרובה ולקצב המשך העלאות הריבית השנה ובשנה הבאה.

כעת החוזים העתידיים על ריבית הפד מגלמים סיכוי של 26% להעלאת ריבית בחודש יוני, לעומת סיכוי של 34% להעלאה שהיה מוקדם יותר החודש. אומנם הפגישה הקרובה של הפד תתקיים רק ב-15 ביוני, אך הספקולציות סביב הנושא משתוללות כבר בימים אלה, כאשר חברי הפד שולחים מסרים סותרים אל השוק, מה שמוסיף לבלבול המשקיעים.

מחירי הנפט חזרו לרדת היום במסחר באסיה ובאירופה, לאחר שאתמול עלו ולראשונה זה 7 חודשים, חצה הברנט את רף ה-50 דולר לחבית. כעת מחיר חבית נפט מסוג ברנט יורד כ-1.3% ל-48.9 דולר ומחיר חבית נפט מסוג WTI יורד כ-1% ל-49 דולר.

חברי מדינות ה-G7 נפגשו היום ביפן והביעו חששות באשר לכלכלה העולמית - חששות לצמיחה, להתפתחויות גיאופוליטיות והומניטריות רעות בעולם - אבל לא הציעו פתרונות אופרטיביים. ראשי המדינות התחייבו שלא לעשות עיוותים במסחר במט"ח ע"י החלשת המטבע שלהן ומניפולציות במסחר. 

באסיה המדדים נטו לעלות היום, כשרק בורסת סין ירדה בשיעור מזערי. יפן והונג קונג עלו 0.4% ו-0.9% בהתאמה. הסיבה לירידה בבורסת סין - נתוני מאקרו מאכזבים שהראו כי רווחי התעשייה ירדו בחודש אפריל. הנתון העיב על סקטור התעשיה בבורסות סין והונג קונג, הכרייה מניות הנפט-גז והסחורות. 

יחד עם זאת נציין, כי בורסות אסיה סיכמו שבוע שלישי ברציפות של עליות. ההנג סנג הוסיף מעל 2.5% בסיכום שבועי. באוסטרליה המצב טוב אף יותר - שבוע שביעי ברצף של עליות שערים.