כזה עוד לא ראיתם: הדבר הגדול הבא במציאות המדומה

חברת סטארט-אפ בשם AxonVR חשפה חליפת גוף שלמה שתעביר כל אדם שילבש אותה חוויה מטלטלת במיוחד ■ כל הפרטים בווידיאו

מציאות מדומה / צילום: מהוידאו
מציאות מדומה / צילום: מהוידאו

נכון להיום טכנולוגיית המציאות המדומה יכולה לבצע את כל אותם תעתועי דמיון שבטח חלק מכם התנסו בהם כבר, עבור העיניים והאוזניים, מקסימום קצת הרעידו לכם את המשטח עליו אתם עומדים. כל זה עומד להשתנות ממש בקרוב. חברת אקסון VR מפתחת אב-טיפוס לפלטפורמת מציאות מדומה שתאפשר לכם להרגיש באמצעות כל הגוף שלכם.

מדובר למעשה בחליפת מציאות מדומה - ממש... מעיל, כפפות, מכנסיים, מגפיים וכמובן משקפיים. בעזרת כל האביזרים האלו וכשאתם מרחפים באוויר תוכלו לקבל תחושה אמיתית של הסביבה החדשה אליה אתם נכנסים. תחושות של מגע עם חפצים חלקים או מחוספסים, תחושות משתנות של חום וקור, לחצים משתנים ועוד. כל זה להזכירכם כשמדובר בסביבה וירטואלית לחלוטין.

נניח ומתחשק לכם ללכת יחפים במדבר? תוכלו להרגיש את מגע החול בכפות הרגליים שלכם, את חום הגוף שמשתנה, כנראה שהגוף שלכם מיד יגיב ותזיעו. באותה דרך תוכלו לטפס במדרגות ולבעוט בכדור.

את תחושת המגע האמיתית הצליחה החברה להשיג באמצעות פיתוח של אלגוריתמים שמתרגמים עבור כל פיקסל ופיקסל שמוטמעים באביזרי הלבוש השונים את הפידבק שמקבלים ממגע עם אוביקט ממשי. בדרך זו תוכלו עקרונית בלחיצת כפתור לעבור מהמדבר בו הייתם לפני רגע לטיול על הירח. השאלה הגדולה היא האם לאחר שתצטיידו בפלטפורמה של AxonVR תרצו בכלל לצאת מהבית.