רווחי דלק צנחו ברבעון ב-60% ל-85 מיליון שקל

לצד עלייה ברווחי הפקת הגז נרשם גידול בהפסדי תיק ני"ע ■ המנכ"ל: "אשרור מתווה הגז על-ידי הממשלה - נקודת ציון חשובה לפיתוח מוקדם של מאגר לוויתן והרחבת מאגר תמר, שיצברו תאוצה בזמן הקרוב מאוד"

קבוצת דלק של יצחק תשובה סיכמה הבוקר את הרבעון הראשון של השנה עם צניחה של 60% ברווחיה, שהסתכמו ב-85 מיליון שקל, זאת לאחר שברבעון המקביל אשתקד נהנתה מרווחי הון בהיקף של 115 מיליון שקל בגין מימוש מניות חברת הזיקוק דלק US ושערוך מניות הפניקס בהיקף של כ-40 מיליון שקל.

מפילוח תרומת פעילויותיה השונות בולט השיפור ברווחים מהפקת נפט וגז, שקפצו ב-64% והגיעו ל-110 מיליון שקל, שיפור המיוחס בעיקרו להגדלת היקפי מכירת הגז הטבעי והקונדנסט (סוג של נפט גולמי, א' ל') בתגלית תמר". לסעיף חיפושי הנפט והגז תרם גם חלקה של דלק ברווחי חברת איתקה (Ithaca Energy), המתמקדת בתפעול תגליות גז ונפט בים הצפוני, שבה השקיעה דלק 66 מיליון דולר בסוף 2015, ואשר תרמה 9 מיליון שקל לרווחי הרבעון.

בצד השלילי ממשיכה דלק להיפגע מההימור על השקעה במניות חברות אנרגיה זרות, בהן וודסייד ונובל, שהסבו לתיק ניה"ע הפסד בהיקף של 68 מיליון שקל ברבעון, אחרי שב-2015 השקעות אלה הסבו לדלק הפסד של 338 מיליון שקל (לצד הכנסות מדיבידנדים של 45 מיליון שקל). דלק יכולה לשאוב עידוד מהמגמה החיובית מסוף הרבעון הראשון ועד כה, שאוששה את שווי השקעותיה אלו בכ-50 מיליון שקל ל-710 מיליון שקל.

תרומת ההחזקה בדלק רכב צנחה ב-54% ועמדה על 36 מיליון שקל אחרי שיבואנית רכבי מאזדה ופורד הציגה מוקדם יותר החודש ירידה דומה ברווחיה. רווחי דלק ישראל, המפעילה את רשת תחנות התדלוק הנושאת את שמה צנחו ב-73% ל-4 מיליון שקל.

פעילותה של קבוצת דלק מתרכזת בתחום חיפושי והפקת נפט וגז בישראל ובחו"ל, ובנוסף היא עוסקת בשיווק דלקים בישראל, מחזיקה במניות דלק רכב ובשליטה בחברת הביטוח הפניקס העומדת למכירה. במקביל לפרסום הדוחות, הודיעה דלק על חלוקת דיבידנד בהיקף של 80 מיליון שקל. מניית הקבוצה הגיבה בחיוב, אולם בשנה האחרונה נחלשה בכ-30% והיא משקפת לקבוצת דלק שווי של קרוב ל-9 מיליארד שקל.

אסי ברטפלד, מנכ"ל קבוצת דלק, מסר היום כי "אשרור מתווה הגז על-ידי ממשלת ישראל מלפני ימים אחדים מהווה נקודת ציון חשובה ומשמעותית לפיתוח מוקדם של מאגר לוויתן והרחבת מאגר תמר, אשר יצברו תאוצה כבר בזמן הקרוב מאוד.

"אנחנו עובדים במרץ עם השותפים שלנו בפרויקטים השונים על מנת ליישם את מתווה הגז ולבצע את הפעולות הנדרשות בהתאם, והחודשים הקרובים יעמדו בסימן השלמת תוכניות הפיתוח של המאגרים והאצת המשאים ומתנים עם מדינות האזור, לחתימה על הסכמי אספקת גז ארוכי-טווח מהמאגרים שבבעלותנו.

"בימים אלה אנו משלימים את תהליך העברת מטה ההנהלה של הקבוצה לבית דלק החדש, אשר הוקם בהרצליה פיתוח, וכבר בחודש אוגוסט הקרוב צפוי מטה הקבוצה לעבור לבניין החדש שבהרצליה, יחד עם מטה ההנהלה של שותפויות דלק קידוחים ואבנר".

בדלק מציינים כי לרשותה מזומנים ומסגרות אשראי לא מנוצלות בהיקף של 1.4 מיליארד שקל.