נעילה שלילית בבורסות אירופה; בורסת שנחאי קפצה ב-3.3%

נעילה חיובית בבורסות אסיה ■ יפן: התפוקה התעשייתית באפריל עלתה באופן מפתיע, שיעור האבטלה נותר יציב ■ המסחר בוול סטריט, שחזרה לפעילות היום לאחר ה"ממוריאל דיי", מתנהל במגמה מעורבת

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה נחתם היום (ג') בירידות שערים, למרות עליות השערים החדות שנרשמו היום בתום המסחר בבורסות אסיה. הדאקס סיים בירידה של 0.68%.

 

היום התפרסמו כמה נתוני מאקרו בגוש האירו - בשעה 12:00 התפרסם שיעור האבטלה שהצביע כי רמת האבטלה במדינות האיחוד נותרה ללא שינוי בהשוואה לחודש שעבר, רמה של 10.2%. באותה השעה התפרסם מדד המחירים לצרכן בגוש האירו, שרשם ירידה של 0.1%, בהתאם לציפיות האנליסטים ולמרות העלייה החדה במחירי הנפט.

ביום חמישי יפרסם הבנק המרכזי האירופי (ECB) את גובה הריבית על האירו, האירוע החשוב ביותר עבור השווקים האירופאים.

מעבר לכך, המשקיעים באירופה, כעמיתיהם בעולם, נושאים עיניהם לעבר כמה אירועים מרכזיים שעלולים לגרום לתנודות חדות בשווקים הפיננסים: החלטת הריבית של הפד באמצע יוני וכשבוע לאחר מכן משאל העם שיכריע האם בריטניה תישאר באיחוד האירופי. החוזים על הריבית מתמחרים כעת סיכוי של כ-35% להעלאת ריבית ביוני, זאת לאחר שיו"רית הפד ג'נט ילן שמרה על עמימות בנאום שנשאה בסוף השבוע, ורק ציינה כי יהיה זה נכון להעלות את הריבית בחודשים הקרובים.

לגבי בריטניה, בכל יום צצים כלכלנים נוספים שמזהירים כי לפרישה של המדינה מהאיחוד האירופי יהיו השלכות חמורות על הכלכלה העולמית.

התחזקות הדולר, שמביאה לעלייה במכירי המתכות, העיבה על חברות הכרייה באירופה והביאה לירידה במניותיהן. נציין את BHP Billiton , אנגלו-אמריקן  ואת גלנקור .

מניית חברות התעופה Air France-KLM  סגרה בירידות שערים לאחר שדווח כי הטייסים המועסקים בהן יפתחו בשביתה כמחאה על תנאי העסקתם.

מניית פולקסווגן חתמה גם היא בירידות שערים לאחר שיצרנית הרכב דיווחה על רכב לפני מס ברבעון של 3.2 מיליארד יורו (3.5 מיליארד דולר), ירידה של 19.3% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

התעשייה ביפן מחזיקה מעמד

המסחר בבורסות אסיה ננעל היום בעליות שערים.

 

מנתונים שפורסמו היום עולה כי התפוקה התעשייתית ביפן עלתה באופן מפתיע בחודש אפריל ב-0.3% לעומת מארס, זאת לעומת צפי לירידה של 1.5%. נתון זה מרמז כי התעשייה מחזיקה מעמד על אף נתוני ייצוא חלשים וסדרה של רעידות אדמה שפגעו בדרום יפן באפריל.

הוצאות משקי הבית ביפן רשמו באפריל ירידה של 0.4% בחישוב שנתי, ירידה חודשית שנייה ברציפות אך עדיין מעל התחזיות המוקדמות. שיעור האבטלה נותר יציב - 3.2%.

בדרום קוריאה, בניגוד ליפן, הפעילות התעשייתית התכווצה באפריל ב-1.3% לעומת מארס, בניגוד לציפיות לירידה מתונה יותר של 0.2%.

מניית LG Electronics מרכזת עניין חיובי לאחר ש-Daiwa Capital Markets השיק סיקור ב"תשואת יתר".

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]