חברת Beame הישראלית תאפשר תקשורת מוצפנת בבי"ח

החברה הישראלית פיתחה טכנולוגיה המאפשרת לייעל את תהליך ההצפנה ושיתוף המידע בבתי חולים - מאפשרת לרופאים גישה למידע דרך הסלולר

חוקרת במעבדה / צילום: רויטרס
חוקרת במעבדה / צילום: רויטרס

חברת בימי (Beame) הישראלית פיתחה טכנולוגיה המאפשרת לייעל את תהליך ההצפנה ושיתוף המידע בבתי חולים. הפיתוח מהווה 'תעלה' מאובטחת בין מכשירי נייד לבין השרת הרפואי המקומי, ומאפשר לכל רופא לשמור תמונות ישירות מהטלפון הנייד שלו לשרת של בית החולים.

עד כה, השימוש בניידים כחלק מרשתות התקשורת בבית החולים, היה מוגבל בשל חשש בפגיעה בפרטיות החולה. משיקולי פרטיות, מערכות השרתים בבתי החולים אינן מחוברות כלל לענן אלא הינן מערכות סגורות, מקומיות, והגישה אליהן מן הסלולרי חסומה לגמרי.

הפיתוח של בימי מאפשר לרופאים לשמור תמונות וגם לגשת אל מידע רפואי מכל מקום בבית החולים. המוצר הבא של החברה שנמצא בשלבי פיתוח, יאפשר לכל חולה לשמור את הגיליון הרפואי שלו בטלפון ולתת גישה לרופא על פי דרישה בלבד, כך שהשליטה במידע החסוי תישאר בידי החולה.

זאב גלוזמן, מנכ"ל ומייסד חברת Beame מכר את החברה הקודמת שלו, Voyant Health לחברת בריינלאב הגרמנית ב-10 מיליון דולר ב-2011. Voyant פיתחה תוכנה לתכנון ממוחשב של ניתוחים אורתופדיים. הפיתוח של בימי הוצג לראשונה לפני כשבוע בכנס IATI-Biomed 2016.