וונטייז תנסה לגייס 57 מ' ש' לפי שווי של 260 מ' ש' "אחרי הכסף"

הנפקת החברה מנתניה, העוסקת בהפצת תוכני וידיאו לפי דרישה למכשירי טלוויזיה ולטלפונים חכמים, דווחה לראשונה ב"גלובס"

החברה מציעה סרטים וסדרות של אולפנים בולטים / צילום: אתר החברה
החברה מציעה סרטים וסדרות של אולפנים בולטים / צילום: אתר החברה

הנפקת חברת וונטייז, שעליה דווח לראשונה ב"גלובס", נכנסת לישורת האחרונה. החברה מנתניה, העוסקת בהפצת תוכני וידיאו לפי דרישה למכשירי טלוויזיה ולטלפונים חכמים, פרסמה תשקיף מעודכן שלפיו בכוונתה לנסות ולגייס כ-57 מיליון שקל (ברוטו, לפני הוצאות הנפקה) לפי שווי של כ-260 מיליון שקל "אחרי הכסף".

חתמי ההנפקה, שתתבצע על בסיס דוחות 2015, הם רוסאריו קפיטל ודיסקונט חיתום. החברה נמצאת לקראת סיום ה"רואוד שואו", שבמסגרתו התקיימו קרוב ל-30 פגישות עם משקיעים מוסדיים ועם גורמים זרים בקיאים בתחום.

מנכ"ל ויו"ר החברה הוא נועם יוספידיס, וסמנכ"ל הטכנולוגיות שלה הוא אורן לוי, שניהם נמנים עם מייסדי החברה וקבוצת בעלי השליטה בה, ביחד עם דין סלומון. עלות שכרו של יוספידיס, המחזיק בכ-40% ממניות החברה, הסתכמה אשתקד בכ-80 אלף שקל לחודש, ועלות שכרו של לוי, המחזיק בכ-14% מהמניות, עמדה על כ-57 אלף שקל בחודש.

וונטייז הוקמה ב-2011, ובשנים 2014 ו-2015 היא גייסה כ-6 מיליון דולר במספר סבבים פרטיים. הגיוס האחרון ב-2015 התבצע לפי שווי חברה של 30 מיליון דולר "אחרי הכסף".

עד לאחרונה התקשתה וונטייז, כמו לא מעט סטארט-אפים אחרים בישראל, לגייס את הכספים ואת העוצמה השיווקית הנדרשת לעבור ממעמד של סטארט-אפ לחברה בעלת פריסה בינלאומית. בחברה מקווים לבצע השנה קפיצת מדרגה, בין השאר באמצעות כספי ההנפקה.

מהדוחות הכספיים שפרסמה החברה עולה, כי הכנסותיה ב-2015 הסתכמו בכ-2 מיליון דולר, עלייה של כ-19% לעומת 2014, והיא עברה להפסד גולמי של כ-60 אלף דולר, בעיקר עקב גידול בהוצאות על רקע הסכמי ההפצה הרבים שחתמה לאחרונה, לעומת רווח גולמי של כ-400 אלף דולר ב-2014.

ההפסד התפעולי התרחב לכ-3 מיליון דולר לעומת הפסד תפעולי של כ-1.8 מיליון דולר ב-2014 וההפסד הנקי עמד על כ-3.2 מיליון דולר לעומת הפסד של כ-2 מיליון דולר ב-2014.