קבוצת המשביר עוברת להפסד של יותר מ-10 מיליון שקל ברבעון

ברבעון המקביל אשתקד דיווחה המשביר על רווח של כ-15 מיליון שקל ■ ההכנסות עלו ברבעון בכ-5% לכ-505 מיליון שקל ■ דיווחה היום על חתימת הסכם חדש עם ויזה כאל ועם יינות ביתן

רמי שביט / צילום: יוסי כהן
רמי שביט / צילום: יוסי כהן

קבוצת המשביר  פרסמה היום (ג') את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של השנה ודיווחה על הפסד של כ-10.12 מיליון שקל. זאת, לאחר שברבעון המקביל אשתקד דיווחה החברה על רווח של כ-15 מיליון שקל. עם זאת, הרווח ברבעון המקביל אשתקד כולל רווח בסך של כ-21.1 מיליון שקל בגין מכירת מחצית ממניות "פיננסים".

המשביר דיווחה על הפסד תפעולי של כ-5.44 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-9 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. קיטון ההפסד מיוחס לצמצום הוצאותיה התפעוליות של החברה. 

הכנסות הקבוצה עלו ברבעון הראשון לשנת 2016 בכ-5% לכ-505 מיליון שקל, בהשוואה לכ-481.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

במגזר בתי הכלבו הסתכמו ההכנסות ברבעון בכ-239 מיליון שקל, בהשוואה לכ-250 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

לדברי החברה, התוצאות הושפעו בעיקר מעיתוי חג הפסח שחל השנה בסוף חודש אפריל, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד שבה חל החג בתחילת חודש אפריל, ובה נכללו חלק מהותי מהכנסות החג.

במגזר הדראגסטורים, שבו נכללות תוצאות ניו-פארם, נרשם ברבעון גידול בהכנסות לכ-189 מיליון שקל, בהשוואה לכ-175 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

במגזר התיירות, שבו פועלת הקבוצה באמצעות חברת קשרי תעופה, נרשם ברבעון גידול הכנסות לכ-72 מיליון שקל, בהשוואה לכ-51.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

נוסף על כך, החברה דיווחה היום על חתימת הסכם חדש עם ויזה כאל ועם יינות ביתן, שלפיו יאוגדו יחד מועדוני האשראי של המשביר 365 ושל יינות ביתן תחת מועדון אחד שייקרא "פמילי 365".