מינוי חדש בפייסבוק ישראל: ג'ואי שמחון ינהל את מרכז המו"פ

מרכז הפיתוח של פייסבוק בישראל מעסיק כיום יותר מ-80 עובדים ■ שמחון יחליף את רואי טיגר, שימונה לתפקיד ניהולי במטה של הרשת החברתית במנלו פארק, קליפורניה

ג'ואי שמחון. "שמח" / צילום: שוקה כהן
ג'ואי שמחון. "שמח" / צילום: שוקה כהן

שינוי בסניף הישראלי של פייסבוק: ג'ואי שמחון ינהל את מרכז המו"פ המקומי במקום רואי טיגר. שמחון אחראי כיום על הצוות שמפתח את Facebook Lite, גרסה מיוחדת של פייסבוק אשר מיועדת בעיקר למשתמשים במדינות העולם השלישי.

מדובר בוורסיה בסיסית יותר של הרשת החברתית אשר מיועדת לגולשים בעלי טלפונים פשוטים (שאינם סמארטפונים) וגם כאלה שיש להם חיבור אינטרנט איטי יחסית - ובמקרים רבים גם וגם. יותר מ-100 מיליון בני אדם עושים שימוש בגרסה הזו של פייסבוק, ומדובר בסגמנט הצומח ביותר של החברה.

מרכז הפיתוח של פייסבוק בישראל מבוסס על הרכישה של הסטארט-אפ אונבו (Onavo). פייסבוק רכשה את אונבו תמורת כ-150 מיליון דולר בשנת 2013 ומינתה את רואי טיגר למנהל מרכז המו"פ, אשר מעסיק כיום יותר מ-80 עובדים. בימים אלה ימונה טיגר לתפקיד ניהולי במטה של הרשת החברתית במנלו פארק, קליפורניה.

ג'ואי שמחון התייחס היום (ד') למינוי החדש ואמר כי "מאז הצטרפותי לפייסבוק נחשפתי ל-DNA והתרבות הייחודיים של החברה, ואני שמח לקחת על עצמי את התפקיד, להמשיך את הצמיחה של המשרד ולהגדיל את השפעתו. אין סיפוק גדול יותר מלעבוד עם קבוצת אנשים כל-כך איכותית ומוכשרת. נמשיך לעבוד על פרויקטים חשובים יחד עם צוותי ההנדסה של פייסבוק ברחבי העולם, המשפיעים על חייהם של יותר מ-1.6 מיליארד אנשים".

רואי טיגר מסר כי "הצוות בתל-אביב הגיע להישגים מדהימים בעלי השפעה רבה בתוך קצת יותר משנתיים, ואני מחכה בקוצר-רוח לראות מה יעשו בהמשך. כבר בתקופה הקצרה בה עבדתי עם ג'ואי, ראיתי את תרומתו על-ידי הובלת פייסבוק לייט. ג'ואי הוא האדם הנכון להמשיך ולבנות את הקבוצה, לקחת על עצמו פרויקטים חדשים תוך שימור הקשר החזק שלנו עם מנלו פארק ומשרדים אחרים ברחבי העולם".

בתוך כך, פייסבוק ערכה אמש (ג') האקתון במסגרת שבוע הגאווה. במסגרת ההאקתון הופקו פרסומות שבהן ייצוג אלטרנטיבי למשפחות, כולל משפחות שבהן שני אבות או שתי אימהות.