מיזוג קרגל ופלסטו-שק יוצא לדרך בזכות תמיכת מיטב דש

במסגרת עסקת המיזוג, תרכוש פלסטו-שק את מלוא מניות קרגל מבעליהן, ותקצה בתמורה 16.5 מיליון ממניותיה, שיהוו לאחר העסקה 54.4% מהון המניות שלה

פלסטו שק. קרגל הפרטית תמוזג לתוכה / צילום: אייל פישר
פלסטו שק. קרגל הפרטית תמוזג לתוכה / צילום: אייל פישר

עסקת המיזוג של חברת קרגל הפרטית אל תוך החברה הבת הבורסאית פלסטו-שק , יוצאת לדרך. באסיפה הכללית שנערכה אתמול (ג'), זכתה העסקה לתמיכת בית ההשקעות מיטב דש, והודות להצבעתו בעד העסקה נסללה הדרך לאישורה.

מיטב דש מחזיק ב-49% ממניות המיעוט בפלסטו שק, ולכן צפוי היה להוות גורם מכריע בהצבעה על העסקה, שלאישורה נדרש רוב מקרב בעלי מניות המיעוט (או לחילופין שסך המתנגדים לא יעלה על 2% מכלל בעלי המניות). עם זאת, לנוכח היעדרות הציבור מההצבעה, והעובדה כי כלל הגופים המוסדיים מחזיקים רק ב-61% ממניות המיעוט, הפכה הצבעת מיטב דש כאמור ללשון המאזניים.

קרגל, שעוסקת בייצור לוחות ומיכלים מקרטון גלי המיועדים למגוון רחב של אריזות לחקלאות ולתעשייה, מחזיקה ב-81% ממניות פלסטו שק, שעוסקת בייצור ושיווק יריעות, שקיות ואריזות מהחומר הפלסטי פוליאתילן, ואשר נסחרת בבורסה לפי שווי של 70 מיליון שקל. לפלסטו שק גם איגרות חוב שנסחרות בבורסה בהיקף של כ-56 מיליון שקל.

את השליטה בפלסטו-שק רכשה קרגל ב-2007 מידי עודד פלר ומוטי הרשקו, לפי שווי חברה של 180 מיליון שקל - יותר מכפול לעומת השווי הנוכחי. בעלת השליטה בקרגל היא חברת סי.אי תעשיות קרטון, שבה מחזיקים כמה משקיעים, ובראשם היו"ר של שתי החברות, ניר דור, המנכ"ל גבי נגר וכן האחים עמירם ויהושע לוינברג.

במסגרת עסקת המיזוג ביניהן, תרכוש פלסטו-שק את מלוא מניות קרגל מבעליהן, ותקצה בתמורה 16.5 מיליון ממניותיה, שיהוו לאחר העסקה 54.4% מהון המניות שלה. בנוסף, תמכור קרגל את מניות פלסטו-שק שבידה לבעליה, כשהתמורה תשולם במלואה באמצעות הלוואת מוכר שתעמיד להם קרגל.

חברת הייעוץ והמחקר אנטרופי המליצה לגופים המוסדיים להתנגד לעסקה, כמו גם לסעיפים נוספים שעלו להצבעה, ובהם הסכמי השכר של מנהלי שתי החברות. עם זאת, במיטב דש בחרו להצביע בעד, וכך עשה גם בית ההשקעות פסגות (שתמך בעסקה אבל התנגד לסעיפים הנלווים שעלו להצבעה). התנגדות לכל הסעיפים נרשמה מצד ילין לפידות ומנורה מבטחים, אולם היא לא שינתה כאמור את התוצאה הסופית.