מגמה מעורבת בסיום המסחר באירופה; הריבית נותרה ללא שינוי

הבורסה ביפן צנחה על רקע התחזקות הין והחלטת הממשלה לדחות את העלאת המס על הצריכה ■  מחר בארה"ב: דוח התעסוקה לחודש מאי ■ יצואניות הנפט החליטו לא להגביל את תפוקת הנפט בפורום שקיימו היום בווינה

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

המסחר באירופה היום (ה') הסתיים במגמה מעורבת. המסחר בבורסות אסיה ננעל היום (ה') במגמה מעורבת, כאשר הבורסה ביפן נפלה ביותר מ-2.5% בעקבות צעדים כלכליים עליהם החליטה הממשלה.  

 

היום התפרסמה החלטת הריבית לגוש האירו, שבהתאם לציפיות נותרה ללא שינוי, ברמה האפסית. נאומו של יו"ר ה-ECB, מריו דרגי, לא מפתיע כשדרגי אומר כי הריבית בגוש האירו תישאר נמוכה עוד תקופה ארוכה אחרי שה-QE יושלם. עוד אמר דרגי כי הסיכונים הכלכלים לגוש האירו נותרו גבוהים הן בשל ההתפתחויות הכלכליות הגלובליות והן בשל החשש שבריטניה תפרוש ממדינות הגוש.

אתמול ננעל המסחר בארה"ב במגמה מעורבת, לאחר פרסום ספר הבז' שהצביע על צמיחה מתונה בכל הפעילות הכלכלית במרבית מחוזות הפד. מחר כאמור יפורסם דוח התעסוקה, נתון מהותי יותר שבו מתחשב הפד בבואו להחליט על הריבית בפגישה שתיערך ב-15 ביוני. החוזים על הריבית מתמחרים כעת סיכוי של כ-25% לכך שהפד יעלה ריבית החודש.

מדד הניקיי נסחר בירידות חדות על רקע התחזקות הין מול הדולר לרמה של כ-108 ין לדולר. זאת לאחר שראש ממשלת יפן שינזו אבה הודיע אתמול באופן רשמי על דחיית העלאת המס על הצריכה הפרטית עד 2019, זאת בעיקר בשל חולשה בכלכלה היפנית. אבה הודיע בנוסף על שורה של צעדים כלכליים שברצונו להשיק בחודשים הקרובים.

"זו לא הפעם הראשונה שבה הממשלה דוחה את העלאת המס על הצריכה", מציינים בחברת DBS. "הדחייה הנוכחית מגבירה את תחושת חוסר הוודאות לגבי הכלכלה היפנית ומטילה ספק ב'אבנומיקס' המדיניות המוניטרית האגרסיבית בה תומך אבה", נכתב בסקירה ללקוחות.

בכינוס יצואניות הנפט שהתקיים היום בווינה החליטו היצואניות שלא להגביל את תפוקתו, והנפט נסחר בתנודתיות. נציין את מניות האנרגיה שבלטו במסחר, ביניהן וודסייד  וסאנטוס  האוסטרליות ואינפקס  היפנית.