ההנהלה והוועד הסכימו: עובדי פלאפון יבצעו עבודות ברשת

עבודות התחזוקה של אתרי הרשת יבוצעו ע"י עובדי החברה, ללא הוצאת שירותים למיקור חוץ ■ רן גוראון, מנכ"ל פלאפון: "יש לי אמון מלא בעובדי החברה וביכולתם להיות שותפים במהלכים מורכבים אלה"

הנהלת פלאפון וועד העובדים הודיעו הבוקר באופן רשמי, כי עבודות התחזוקה של אתרי הרשת יבוצעו על ידי עובדי החברה, ללא הוצאת שירותים למיקור חוץ. כזכור, פלאפון וסלקום ביקשו וקיבלו לפני כשנה מהרשות להגבלים העסקיים, אישור הסכם לאיחוד תשתיות פסיביות באתרים רבים ותחזוקתם של כלל האתרים באמצעות קבלן חיצוני שייבחר במכרז, כדי לחסוך בעלויות תפעוליות. ועד העובדים התנגד להסכם בטענה שהוא עלול לפגוע בעובדים וטען שניתן לבצע חיסכון כספי ללא הוצאת העבודות לקבלן חיצוני .

לאחר מו"מ ארוך הודיע לפני כחמישה חודשים מנכ"ל פלאפון הנכנס, רן גוראון, על ביצוע בדיקת היתכנות לבחינת המשך הורדת העלויות בידי עובדי החברה, בתיאום עם ברק לוי, יו"ר ועד העובדים. הבדיקה כאמור נמשכה מספר חודשים, ובדקה את ההיבטים השונים בעניין השת"פ, ובסיומה נמצא כי ניתן להשיג את החיסכון העסקי באמצעות עובדי החברה, ללא הוצאת שירותים למיקור חוץ.

בדיקה מקצועית שערך וועד העובדים בשנה האחרונה באמצעות צוות בהובלת יחיאל שמן, אחראי הרגולציה מטעם הוועד, הגיעה למסקנה, שהפעילות הנוגעת לשיתוף בפועל מצומצמת וכוללת רק חלק מכלל אתרי הרשת וזאת בהשוואה לפוטנציאל שנחזה בתוכנית המקורית. פועל יוצא מכך, שביצוע הפרויקט ניתן למימוש על ידי עובדי חטיבת ההנדסה שהוכיחו את מקצועיותם בנושא לאורך השנים. המסקנות הוגשו לבחינת הנהלת החברה.

יו"ר ועד העובדים, ברק לוי, אמר היום: "ההישג שלנו כפול ומכופל. הבטחנו כי עבודות התחזוקה יבוצעו על ידי עובדי החברה, ובכך הצלנו את פרנסתם של מאות עובדים. מעבר לכך, הוכחנו שוב כי ועד עובדים יודע לא רק למחות ולהפגין, אלא בכוחו לקיים עבודת עומק מקצועית הכוללת חשיבה אסטרטגית לטווח ארוך, וזאת מתוך ראייה אחראית לקידום המהלכים העסקיים של החברה".

מנכ"ל פלאפון, רן גוראון, אמר היום: "לרשת סלולרית יש עלויות תפעול כבדות המצריכות אחזקה שוטפת יקרה ומורכבת. הגברת היעילות והורדת עלויות אחזקת הרשת, תוך שמירה על ביצועים איכותיים, הן אתגר מורכב, שדורש ביצוע עקבי ומקצועי לאורך שנים. יש לי אמון מלא בעובדי החברה וביכולתם להיות שותפים במהלכים מורכבים אלה, שיאפשרו חיסכון בהוצאות למען קידום יעדי החברה".