הסטארט-אפ הישראלי WalkMe גייס עוד 50 מיליון דולר

עד כה גייסה ווקמי, שפיתחה פלטפורמה לבועות הדרכה באתרים ותוכנות מבוססות ענן, כ-92 מיליון דולר מאז הקמתה ב-2011

חודש יוני נפתח ברגל ימין עבור ההיי-טק הישראלי: תוך יומיים בלבד גייסו סטארט-אפים כחול לבן סכום של יותר מ-100 מיליון דולר - כך לפי בדיקת "גלובס". הגיוס הגדול ביותר הוא של חברת Walkme אשר השלימה סבב גיוס בהיקף משמעותי של 50 מיליון דולר. חברת Walkme מאפשרת לגולשים באינטרנט להתמצא טוב יותר בתוך אתרים. החברה מאפשרת לבעלי אתרים ליצור כלי ידידותי אשר יסייע לגולשים להבין את מבנה האתר. החברה הוקמה בשנת 2011 וגייסה מאז ההקמה 92.5 מיליון דולר.

חברת Walkme מנוהלת על ידי דן עדיקא, אשר הקים אותה עם רפי סווירי, אייל כהן ויובל שלום, אשר עזב מאז את החברה. בראיון שהעניק עדיקא ל"גלובס" הוא הסביר כיצד עובד השירות של Walkme. "הרעיון הוא להעניק שירות טוב יותר, להפחית מעלויות התמיכה הטכנית באתר ועל הדרך להגביר את האינטראקציה והמעורבות של הגולשים", אמר עדיקא, "כדי להשתמש במוצר של Walkme, יש להוריד תוסף לדפדפן ולהטמיע קוד קצר באתר הבית. מדובר בממשק פשוט שמאפשר להוסיף הדרכות לפעולות שונות באתר. כך, באתר של בנק ניתן להוסיף הדרכות לפעולות כמו הזמנת פנקס צ'קים, הפקת תדפיסי כרטיס אשראי קודמים ועוד.

"האתרים צריכים לבדוק מהן השאלות השכיחות ביותר שמגיעות לשירות הלקוחות שלהם ולייצר עבורם מדריכים. היתרון הגדול הוא שממשק ההוספה פשוט, כך שלא צריך אנשים טכניים לאורך הדרך כדי לייצר את המדריכים", אמר עדיקא, "זה דומה למכשיר GPS, שאומר לך לאן להגיע ומנווט אותך ממקום למקום".

עדיקא התייחס היום לסבב הגיוס ואמר כי "התוצאות העסקיות יוצאות הדופן שלנו בשנה האחרונה הובילו אותנו להחלטה לערוך תוכנית להתרחבות אגרסיבית הרבה יותר עבור שנת 2016 ומעבר לה". הוא הוסיף כי "הדבר היחיד שמונע מ-WalkMe להגיע למכירות של מאות מיליוני דולרים בשנה הוא הצורך להגדיל את התשתית העסקית שלנו, וזה בדיוק מה שהסבב הנוכחי, בהובלת Insight Venture Partners, יאפשר לנו לעשות". נציין כי המוצר של החברה כבר מוטמע בקרב לקוחות גדולים בהם קימברלי קלארק, סטנלי בלאק אנד דקר, אדובי ואחרים.

את סבב הגיוס הנוכחי בחברה הובילה הקרן Insight Venture Partners והשתתפו בו גם המשקיעים הקודמים ב-Walkme, לרבות הקרנות Scale Venture Partners, גיזה, ג'מיני ומנגרוב. על פי נתונים של מאגר המידע IVC סבב הגיוס הנוכחי בוצע לפי שווי של 125 מיליון דולר. נציין כי Walkme מעסיקה כיום כ-300 עובדים, בהם כ-170 בישראל - וצומחת בקצב מואץ. החברה מספרת כי בשנה האחרונה פתחה שני סניפים חדשים בארה"ב - בניו יורק ובצפון קרוליינה.

הגיוס של WalkMe הוא כאמור הגיוס הגדול ביותר מאז תחילת חודש יוני. ברשימת החברות שגייסו היום ואתמול ניתן למצוא גם את EarlySense (ראו ידיעה נפרדת) שגייסה 25 מיליון דולר ומפתחת חיישן לניטור תנועה במיטות חולים, Signals Group שעוסקת בניתוח ביג דאטה וגייסה 10 מיליון דולר ועוד.

WalkMe

שנת הקמה: 2011

תחום פעילות: יצירת מדריכים לגלישה באתרים

מנכ"ל: דן עדיקא

גיוסי הון: 92.5 מיליון דולר

משקיעים: Insight, Scale, גיזה ואחרים

מקור: IVC-Online