ארליסנס גייסה 25 מיליון דולר בהובלת בנק הפועלים

החברה מנטרת את מצבם הרפואי של חולים אשר שוכבים על מיטות אשפוז ובבית ■ המנכ"ל אבנר הלפרין: "הצלנו חיים של 300 בני אדם"

אבנר הלפרין, ארליסנס. “הזדמנות של 10 מיליארד דולר” / צילום: איל יצהר
אבנר הלפרין, ארליסנס. “הזדמנות של 10 מיליארד דולר” / צילום: איל יצהר

חברת ארליסנס (EarlySense) אשר פיתחה משטחים המונחים מתחת למזרון של מיטת בית חולים (או בתוך כיסא) ומתריעים כאשר חלה התדרדרות במצבו של החולה, גייסה 25 מיליון דולר בהובלת בנק הפועלים, שהשקיע בחברה דרך הנוסטרו. בסבב הגיוס הנוכחי השתתפו גם המשקיעים הקיימים ביניהם קרן פיטנגו ו-JK&B. לחברה משקיעים קודמים שהם גם שותפים אסטרטגיים בחברה: סמסונג, חברת המכשור הרפואי האמריקאית Welch Allyn והענקית היפנית Mitsui.

ארלי סנס הוקמה ב-2004 ומוצריה כבר נמכרים בארה"ב במשך כחמש שנים. המוצר המוביל של החברה מיועד לשוק בתי החולים, אך היא משווקת את מוצרי הניטור שלה גם לבתי אבות ולשוק הביתי. ארליסנס נבחרה לאחת מחברות הסטארט-אפ המבטיחות של "גלובס" בשנת 2012.

החברה אינה מפרסמת את היקף הכנסותיה או את רמת רווחיה או הפסדיה, אך לאור הוותק של החברה בשוק והצהרותיה על צמיחה דו ספרתית משנה לשנה, ניתן להעריך את ההכנסות בכמה עשרות מיליוני דולרים. לדברי החברה, מוצריה ניטרו במהלך 2015 כ-80 אלף איש. עד היום גייסה ארליסנס כ-100 מיליון דולר.

המוצר של ארליסנס מזהה פעימות לב, נשימה ושינה, ויכול להתריע על מצבים שונים כגון - האטה מסוכנת בנשימה, עלייה חדה בקצב הלב, אי סדירות קצב לב או נשימה, נפילה ממיטה, היעדרות ממושכת ממיטה (למשל אם המטופל יצא לשירותים ונפל בדרך) ועוד.

לדברי מנכ"ל החברה אבנר הלפרין (בן זוגה של הממונה על ההגבלים העסקיים עו"ד מיכל הלפרין): "עד היום הצלנו חיים של 300 בני אדם וחסכנו 27,000 ימי אשפוז. המקרה הקלאסי הוא למשל במתן משככי כאבים בבתי חולים. אצל אחוז מסוים מהחולים משככי הכאבים גורמים לבעיות נשימה. אם האחות תשים לב לכך בביקור השוטף שלה, זה יהיה אולי אחרי 3-4 שעות וצריך כבר לבצע צנרור. אם האחות תפספס את זה בביקור השוטף ותגלה זאת רק אחרי 8 שעות, החולה כבר לא ישרוד. אם מתקבלת התראה מיידית, אפשר לפתור את הבעיה על ידי זריקה".

בשוק בתי החולים, שהוא היום השוק העיקרי של החברה, היא מפיצה את מוצריה בצורה עצמאית וגם בעזרת השותפה Welch Allyn. בשוק הביתי, סמסונג היא השותפה, והחברה מתכננת גם השקה של חיישן עצמאי. "שוק בתי החולים והביתי גם יחד מהווים הזדמנות של 10 מיליארד דולר, וחייבים שותפים כדי לפנות לשוק בגודל כזה", אומר הלפרין.

- יש לכם תחרות?

"זו תמיד שאלה מורכבת. תחרות מצד חיישן המוצב מתחת למזרון, אין. בשוק בתי החולים ישנם חיישנים המחוברים לחולה רק ביחידות לטיפול נמרץ, ואילו אנחנו מתאימים לשימוש בכל המחלקות.

"שוק הניטור הרפואי הביתי הוא כמובן עמוס מאוד במוצרים חדשים, עד כדי כך שבתחילת הדרך שאלנו את עצמנו אם כדאי בכלל לפנות אליו, אבל אז ראינו שיש יתרון גדול למוצרים שלנו משתי סיבות. האחת היא שהם לא מצריכים שום פעילות יומיומית מהמטופל, והשנייה, שהמוצר מאושר לשימוש גם בבתי חולים. אלה שני משתנים מבדלים שנותנים לנו יתרון גדול, והגיוס נועד בין היתר להגדיל את חלקנו בשוק הביתי".

בעבר תכננה ארליסנס הנפקה ציבורית בארה"ב, אך חלון ההנפקות נסגר. "כל חברה בשלבים שלנו מכוונת לכך", אומר הלפרין, "אבל זה עניין של תזמון נכון, חיצונית וגם פנימית".

EarlySense הוקמה על-ידי ד"ר דני לנגה, ד"ר גיא שנער, יוסי גרוס והלפרין המנכ"ל. לחברה 110 עובדים, מתוכם 85 בישראל. מטה החברה הוא בישראל והפעילות בצפון אמריקה מנוהלת ממשרד בבוסטון. לחברה גם עובדים בקוריאה הדרומית, גרמניה, וסינגפור.

דני קולר, משנה למנכ"ל בנק הפועלים והממונה על חטיבת שווקים פיננסיים והבנקאות הבינלאומית, אמר כי: "מצאנו בארליסנס חברה עם הזדמנות יוצאת דופן בשל היותה שחקן מוביל בשוק שהולך וגדל בקצב מהיר. השקעה זו משתלבת בניהול תיק ההשקעות הכולל של הבנק".