הסטארט-אפ WeWork המוערך ב-16 מיליארד ד' מקצץ 7% מהעובדים

החברה העוסקת בשיתוף שטחי משרדים וחללי עבודה מצהירה כי מדובר בהיערכות מחדש, וכי תגייס 500 עובדים נוספים עד סוף השנה

אדם נוימן - מייסד WeWork / צילום: באדיבות WeWork
אדם נוימן - מייסד WeWork / צילום: באדיבות WeWork

 

WeWork מתכננת לקצץ 7% מכוח האדם שלה, לאחר שכבר עצרה את גיוס העובדים. אולם החברה טוענת כי הקיצוצים המתוכננים הם חלק מהיערכות מחדש, וכי העצירה בגיוס העובדים עשויה להיפסק כבר בשבוע הבא.

"הצמיחה וההתרחבות של החברה ממשיכות בהאצה ואנו מצפים להוסיף מאות עובדים עד סוף השנה. המהלכים האחרונים בתחום כוח האדם היו חלק מתהליך הערכה מחודשת של הכישרונות בחברה, במטרה להבטיח שיש לנו הצוותים המתאימים, שעולים בקנה אחד עם סדרי העדיפויות של החברה", כך מסר דובר החברה.

לפי בלומברג לחברה יש יותר מ-1,000 עובדים, והיא נמצאת בדרך לגיוס 500 נוספים השנה, גם בהינתן ההערכה המחודשת המתבצעת פעמיים בשנה.

הסטארט-אפ בתחום שיתוף חללי העבודה הקים עסק ששוויו מוערך ב-16 מיליארד דולר, באמצעות שכירת דסקים וחללי עבודה, ויצירת קהילה תוך אספקת כל השירותים הנחוצים, החל ממדפסות ועד לברזי בירה בכל קומה. אולם החזון של הסטארט-אפ הוא מעבר לאספקת חללי משרד.

החברה מוערכת כעת ב-16 מיליארד דולר בשל החזון שלה ליצור מחדש את תחושת הקהילה. לאחרונה השיקה WeWork את מיזם החיים המשותפים שלה, WeLive, אשר לו מיקומים בניו יורק ומחוץ לוושינגטון הבירה, והוא גם מתרחב לתוך אסיה.

אולם ההחלטה לקצץ בכוח האדם ולעצור את גיוס העובדים - גם אם באופן זמני - מגיעה בתקופה קשה למימון סטארט-אפים, שבה החברות עורכות שינויים במודלים העסקיים שלהן.