הבורסה בת"א ננעלה ביציבות; אופקו צנחה 5%, מניות הגז עלו

דוח התעסוקה הקשה שפורסם בסוף השבוע בארה"ב מרחיק את העלאת הריבית בארה"ב ■ האג"ח הממשלתיות נסחרו בעליות ■ אפריקה בלטה במסחר לקראת אסיפת בעלי האג"ח

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (א') ביציבות עם נטייה לירידות קלות, וזאת לאחר העליות המתונות שנרשמו בסוף השבוע בניו יורק לאחר פרסום דוח התעסוקה לחודש מאי. האג"ח הממשלתיות בלטו במסחר והתשואות שלהן ירדו. מחזור המסחר נותר נמוך כמדי יום ראשון והסתכם בכ-500 מיליון שקל. 

 

בחודש מאי ייצרה הכלכלה האמריקאית 38 אלף מקומות עבודה בלבד וזאת לעומת הציפיות המוקדמות שצפו לכ-150 אלף ולאחר כ-160 אלף בחודש אפריל.

המשקיעים בוול סטריט הבינו כי הכלכלה האמריקאית מתאוששת בקצב נמוך הרבה יותר מכפי שצופה הפדרל ריזרב, ולכן סביבת הריבית תעלה בשיעורים מתונים יותר ובקצב איטי יותר. המשמעות היא שלא תהיה אלטרנטיבה חסרת הסיכון להשקעה בשווקים הפיננסים עוד תקופה ארוכה.

בבתי ההשקעות מעריכים בסקירות השבועיות שלהם כי רמת הסיכון בשווקים עלתה ולכן ממליצים לנקוט משנה זהירות ולברור את ההשקעות בפינצטה. בהלמן אלדובי העריכו הבוקר כי "מבחינת אלוקציה בתיק ההשקעות - ממשיכים להעדיף את השוק האמריקאי וממליצים להגדיל חשיפה לשוק זה על חשבון אירופה ולהגדיל מעט את החשיפה לשווקים המתעוררים". 

 

 מניית אפריקה  בלטה במסחר לאחר שביום חמישי פורסם כי נאמן האג"ח של החברה זימן אסיפת בעלי אג"ח דחופה במטרה להסמיך אותו להתקשר עם ברוקרים ו/או בנקאי השקעות כדי למצוא משקיע לחברה או למכור אותה ו/ או את החברות הבנות. המשמעות היא שנאמן האג"ח של אפריקה נערך לפירוק החברה.

שותפויות הגז ריכזו עניין: דלק קידוחים יהש , רציו יהש  ישראמקו יהש  שהודיעו לבורסה כי הן לא מקבלות את הקביעה של משרד האנרגיה לפיה כמות הגז במאגר נמוך ב-20% מההערכות המוקדמות. השותפויות הודיעו כי "לא חל שינוי בהערכת המשאבים של הגז הטבעי והקונדנסט במאגר לוויתן, אשר באומדן הטוב ביותר עדיין מוערך בהיקף של 21.9 טריליון רגל מעוקב".