הלוואות חברתיות: פסגות ירכוש כ-20% מפעילות בלנדר ישראל

בית ההשקעות הגדול במשק בעסקה עם הסטארט-אפ בתחום האשראי החוץ בנקאי ■  מדריך הלוואות חברתיות

200 שקל / צילום: שאטרסטוק
200 שקל / צילום: שאטרסטוק

כחצי שנה לאחר ש"גלובס" חשף את העסקה הנרקמת בין בית ההשקעות הגדול במשק והסאטרט-אפ בתחום האשראי החוץ בנקאי, הודיעו היום (א') פסגות ובלנדר (Blender) כי סיכמו את תנאי העסקה במסגרתה ירכוש פסגות כ-20% מפעילותה של בלנדר ישראל. השלמת העסקה מותנית בקבלת אישורים רגולטוריים.

הצדדים אל מגלים את היקף העסקה, אך ככל הנראה לא מדובר בסכומים מהותיים שמעבר לכמה מיליוני דולרים. עתה פסגות ישיג דריסת רגל בסטארט-אפ שמספק פלטפורמות P2P, ושנשלט על ידי משפחת אביב בראשות היו"ר ובעל השליטה בה - דורון אביב. אגב, מהלך דומה נעשה בעבר גם על ידי בית ההשקעות השני בגודלו במשק - מיטב דש, שרכש 23% ממניות חברת eLoan.

תחום האשראי P2P הינו תחום ההלוואות בין פרטיים, ולא אחת מתייחסים אליו כאל תחום ההלוואות החברתיות. מדובר במערך מתן אשראי ממוקד טכנולוגיה, שנועד לייתר את מתווכי האשראי הקיימים והמסורתיים, ובראשם המערכת הבנקאית. מדובר עדיין בתחום שנמצא בחיתוליו, שמהווה עדיין לא יותר מהבטחה לעתיד.

בלנדר, שיושבת ברמת גן, מעסיקה כ-30 עובדים בישראל ומחוצה לה. בלנדר ישראל הינה חברת בת של בלנדר, והיא מרכזת את פעילות ה-P2P שלה בישראל. פעילותה הושקה בנובמבר 2014, ולדבריה היא העמידה עד כה הלוואות בהיקף של כ-35 מיליון שקלים על ידי אלפי מלווים. בשנה שעברה סיימה החברה גיוס הון בהיקף של 5 מיליון דולר, בהובלת קרן ההון סיכון בלומברג קפיטל.