בכיר בגוגל: "נכפיל המשאבים המושקעים בישראל בתחום הענן"

לדברי ברק רגב, העומד בראש פלטפורמת הענן של גוגל, "רק בשנה האחרונה הגדלנו פי 3 את הצוות בתחום הענן ואנו מחויבים להגדילו עוד. יש כאן פוטנציאל גדול מאוד ואקוסיסטם נהדר"

"ההשקעה שלנו בישראל היא יחסית צעירה במונחים של שוק הענן. הקמנו כאן צוות פעילות בתחום הענן לפני כשנתיים וחצי בלבד, ורק בשנה האחרונה הגדלנו פי 3 את הצוות ואנו מחויבים להכפיל את המשאבים המושקעים כאן בתקופה הקרובה, כי יש כאן פוטנציאל גדול מאוד ואקוסיסטם נהדר", כך אומר ברק רגב, העומד בראש פעילות פלטפורמת הענן של גוגל (Google Cloud Platform) בשיחה עם "גלובס".

לדברי רגב, "בין לקוחות החברה בענף הטלקום יש מפעילות וספקיות תקשורת גדולות בדרום אפריקה, אנגליה ובמדינות רבות נוספות. "זה טבעי ומובן שחברות התקשורת בישראל אינן נמנות עם המאמצים הראשונים של הענן אבל אני מאמין שגם הן בדרך לעבור אליו. זה חלק מתהליך התפתחותי, אבולוציה של מערכי המחשוב שפוקדת את כל הארגונים בשווקים השונים, כל אחד בקצב שלו. חברות התקשורת נמצאות כבר בצומת המעבר לענן, רק שלכל אחת מתאים קצב אחר. יש חברות שהשקיעו משאבים רבים ב-Data Warehouse ובתשתיות מחשוב ולכן יש להניח שמעדיפות למצות את ההשקעה לפני שיתקדמו הלאה".

על פתרון הענן ההיברידי הוא אומר כי זה אחד המודלים שסוללים את הדרך לכל ארגון אל עבר הענן. "אם מסתכלים על הכוחות העולים בכל תעשייה אפשר להבין דבר אחד בוודאות - חברת המלונאות הגדולה בעולם היא Airbnb, חברת התחבורה הגדולה בעולם היא Uber , והמשותף לשתיהן זה שני דברים: אין בבעלותן שום תשתית של חדרים, או כלי רכב בהתאמה, ואין להן תשתית מחשוב פיסית אלא רק מחשוב ענן".

רגב טוען שאין המדובר בצירוף מקרים, אלא בעובדה כי הענן הוא שמאפשר לחברות הללו לצמוח ולצמוח במהירות, בלי חסמים שיעכבו אותן בדרך. "זו הגדולה של הענן ומה שהופך אותו לעתיד הברור של תשתיות המחשוב הארגוני".

על פי תפיסתו של רגב, גוגל עוזרת ללקוחותיה לעשות היום את מה שהיו רוצים לעשות מחר, ומסייג - "העניין הוא שיותר מדי ארגונים לא עושים זאת בגלל מגבלות תקציביות או מחשוביות". "לגוגל", הוא אומר, "יש את הידע והטכנולוגיה שאותם אנו מפיצים לארגונים באמצעות שירותי הענן שלנו ומביאים את המחר להווה".

"כדי להבטיח חוויית משתמש אבסולוטית בכל נקודה בעולם, גוגל היא כבר שנים החברה היחידה, שאינה חברת טלקום, שבבעלותה כבלי תקשורת תת-ימיים המחברים בין מרכזי הנתונים ויוצרים רשת תקשורת אחידה וגלובלית. בנוסף, בכל מקום שאין דאטה סנטר של גוגל יש לפחות נקודת גישה אחת שמאפשרת גישה ישירה דרך ספקי התקשורת המקומיים לרשת של גוגל. מבחינת חוויית המשתמש, ברגע שגולש אחד בישראל צופה ביוטיוב בסרטון מסוים שמשך מהרשת העולמית, הוא עושה שירות עבור כל הגולשים האחרים בישראל שמעוניינים לצפות באותו סרטון, כי טכנולוגיית ה-edge cashing הופכת את הסרטון הזה לזמין עבור כל הגולשים באותו POP, במקרה הזה ישראל".